آفتاب
رئیس شورای سیاسی گذاری ائمه جمعه:

مسئله حجاب را نباید تنها به وسیله پلیس در کف‌خیابان حل کنیم

مسئله حجاب را نباید تنها به وسیله پلیس در کف‌خیابان حل کنیم

رئیس شورای سیاسی گذاری ائمه جمعه کشور، تأکید کرد: در اسلام نه تنها حجاب مانع نیست، بلکه تسهیل کننده حضور در اجتماع نیز می‌باشد.

به گزارش خبرگزار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در پیش خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران به 21 تیر روز ملی عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ حجاب همواره از مسائل بحث‌انگیز بوده است و وقتی به تاریخ هر قومی و ملتی مراجعه می کنیم متناسب با اعتقاداتشان، مواضع خود نسبت به پوشش و نوع آن را اعلام کرده اند و اسلام به عنوان یک مکتب برای اداره زندگی انسان ها به این موضوع مهم پرداخته است.

وی با اشاره به این‌که در قرآن نسبت به پوشش آیات متعددی وجود دارد، تصریح کرد: مسئله حجاب صرفه نظر از موضوع شرعی، بار فرهنگی دارد و شاهدیم افراد باورهای خود را در شکل لباس های خود به نمایش می گذارند. پس لباس پیام دارد.

وی با تأکید بر این‌که هیچ فقیهی در تاریخ پیدا نشده است که منکر حجاب باشد، خاطر نشان کرد: اولین کارکرد حجاب کمک به مشارکت اجتماعی است و در جامعه اسلامی حجاب، خدمت کردن و رشد یافتن را تصریح می‌کند و زن با حجاب می‌تواند در اجتماع حاضر شده و حضوری فعال داشته باشد.

رئیس شورای سیاسی گذاری ائمه جمعه کشور کارکرد دیگر حجاب را سالم‌سازی محیط دانست و گفت:‌ بسیاری از بی بند‌وباری ها و خیانت‌ها محصول بی حجابی است پس متولیان اداره امور جامعه باید ابزار لغزش را از اجتماع برطرف کنند تا انسانهای هرزه نتوانند از مرز عفت پا فراتر بگذارند.

تقوی با بیان این‌که از دیگر کارکرد های حجاب تحکیم بنیان خانواده است تصریح کرد:‌ سلامت خانواده در سلامت جامعه نقش دارد و از راه‌های سلامت محیط خانواده حجاب است.

رئیس شورای سیاسی گذاری ائمه جمعه کشور خاطر نشان کرد: حیای اجتماعی کارکرد دیگرحجاب است و حجاب، حیا را تقویت می‌کند. همچنین حجاب نوعی مبارزه سیاسی و فرهنگی با بی‌دینی و قدرت‌های زورگو است همانطور که دیدیم زن مسلمان الجزایری برابر قدرت متجاوز فرانسه با حجاب خود توانست آنها را از کشور بیرون کند و در دوران انقلاب نیز حجاب نقش بسیار مهمی داشت.

وی علائم بی‌حجابی را ضعف ایمان،‌ فخرفروشی، هوس‌رانی، جلب توجه دیگران و غرب‌زدگی دانست و افزود: امروز بی‌حجابی درجامعه ما جلوه‌ای از آثار تهاجم فرهنگی است و نوعی هنجار شکنی است و قانون‌ستیزی به حساب می آید که به نوعی بار سیاسی هم دارد و برخی افراد که در این صحنه حضور دارند هدفشان دهان کجی به ارزش‌های اسلام است. البته برخی هم ناآگاهند.

وی همچنین به یکی از آثار بی حجابی یعنی افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: هنجارشکنان حجاب، آگاهانه یا ناآگاهانه پیاده‌نظام دشمن هستند.

تقوی با تأکید بر این‌که مسئولین در برخورد با مسئله حجاب باید توافق نظر داشته باشند، اظهار کرد: با اختلاف نظر مسئولان نمی‌توان کاری را از پیش برد. البته در نظام جمهوری اسلامی مسئولی را نداریم که معتقد به حجاب نباشد، اما در روش‌ها اختلاف نظر وجود دارد و باید یک اراده برای برخورد با بی‌حجابی و بدحجابی به وجود آید.

رئیس شورای سیاسی گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که سه راه کار توجیه ، ارشاد ، تربیت و برخورد مأموران پلیس برای مسئله بی حجابی مطرح است گفت: البته برخورد پلیس راهکاری موقتی است، اما ما پلیس را در برخورد با هنجارشکنان حمایت می کنیم اما معتقد نیستیم موضوع حجاب را باید تنها به وسیله پلیس در کف خیابان حل کنیم. اگرچه پلیس وظیفه دارد با جرم آشکار برخورد کند اما راه حل اصلی پلیس نیست و مسئله را باید در نظام تربیتی حل کنیم.

تقوی تأکید کرد: مسئولان اجازه ندهند هنجارشکنان پای روی ارزش‌های جوشیده از خون شهدا بگذارند.

انتهای پیام

کد N386070

وبگردی