آفتاب

نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور: بیمه‌ها به وظایف خود عمل نکردند

نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور: بیمه‌ها به وظایف خود عمل نکردند

نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور با بیان این‌که بیمه‌ها به جای این‌که باری از دوش مردم بردارند، به وظایف خود عمل نکردند، گفت: مردم در مقام مطالبه حق خود از بیمه‌ها کوتاه نیایند؛ چرا که بیمه‌ها به بهانه‌های عجیب و غریب و با تفسیرهای خاص از قانون بیمه می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، علی اکبر یساقی در جشن گلریزان که در محل هتل جهانگردی استان لرستان برگزار شد، تصریح کرد: متاسفانه سالانه ۱۰ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود.

وی با بیان این‌که برغم کاهش تصادفات و سوانح رانندگی در کشور سالانه شاهد کشته شدن ۲۳ هزار نفر هستیم، اضافه کرد: از اوایل انقلاب تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار نفر براثر سوانح رانندگی کشته و بیش از ۴۰۰ میلیون نفر معلول شدند که این مهم محصول عملکرد همه ماست.

نائب رئیس هیات مدیره ستاد دیه کشور از افزایش مجروحین کارگاهی خبرداد و اظهار کرد: متاسفانه در سال گذشته تعداد مجروحین کارگاهی به 1900 نفر رسیده است.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۷۵۰۰ نفر بابت قرارداد‌ها، مهریه و تصادفات در زندان‌های کشور به سر می‌برند، اظهارکرد: از مجموع این افراد بیش از ۴ هزار نفر از زندانیان بدهکار مالی هستند.

یساقی گفت: متاسفانه بیمه‌ها به جای اینکه باری از دوش مردم بردارند به وظایف خود عمل نکردند، مردم در مقام مطالبه حق خود از بیمه‌ها کوتاه نیایند چرا که بیمه‌ها به بهانه‌های عجیب و غریب و با تفسیرهای خاص از قانون بیمه می‌گیرند. هم اکنون قانون اجباری شخص ثالث مطرح است و خوف آن می‌رود نمایندگان مردم در خانه ملت نتوانند آنگونه که باید حقوق مردم را از لحاظ بیمه‌ها رعایت کنند چون این مهم مسئله فنی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیمه‌ها به عنوان یک صنعت تجاری هستند که مردم باید قوی باشند و در برابر آنها حق خود را بگیرند.

وی با انتقاد از این‌که اکثر کارگاه‌هایی که برپا می‌کنیم قانون کار و ایمنی در آن‌ها رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم متمدن شویم و کشور درجه یک داشته باشیم باید قانون را رعایت کنیم و در این باره فکر اساسی کنیم که آن تغییر رفتار است.

خبرنگار:

انتهای پیام

کد N385968

وبگردی