آفتاب
مدیر کل زندان‎های لرستان خبر داد

آزادی ۸۴ زندانی غیرعمد در لرستان

آزادی ۸۴ زندانی غیرعمد در لرستان

مدیر کل زندان‎های لرستان گفت: ۸۴ زندانی غیرعمد در سه ماهه نخست امسال در استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمد علی محمدی در جشن گلریزان که در محل هتل جهانگردی استان برگزار شد، افزود: پایگاه هماهنگی و رهبری ستاد دیه استان نماینده ولی فقیه در استان است که به عنوان رئیس هیات امنا از این ستاد حمایت می‌کند و به امور ستاد دیه انسجام خاصی بخشیده است.

وی ادامه داد: استاندار لرستان نیز در اواخر ۹۲ و اوایل سال ۹۳، ۳۴۰ میلیون تومان از محل کمک‎های خیرین پرداخت و تحقق این اعتبار منجر به آزادی ۵۱ زندانی جرائم غیر عمد در استان شد.

عضو شورای قضایی استان اضافه کرد: در سایه هدایت‎های رئیس شورای قضایی استان نیز در تمامی لحظات ستاد دیه استان شکل گرفته و او هر ساله برگ افتخاری در تاریخ لرستان از خود به جا گذاشته است.

محمدی با بیان این‌که سال گذشته در لرستان ۲۵۶ زندانی جرائم با ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی از زندان رهایی یافتند، اظهارکرد: از این تعداد ۱۰۴ نفر بدهکار دیه، ۱۶۱ مورد بدهکار مالی، مهریه و نفقه و مابقی مربوط به سانحه کارگاهی و تصادفات بوده است.

وی با بیان این‌که از محل گلریزان سه ماهه اول امسال ۸۴ زندانی که بدهی آن‌ها ۴۴۰ میلیون تومان بوده آزاد شدند، بیان کرد: هم اکنون ۲۳۰ زندانی جرائم غیرعمد با ۱۷ میلیارد تومان بدهی در زندان‌های لرستان به سر می‌‎برند چنانچه ۹ میلیارد تومان آن جمع‎آوری شود می‌‎توانیم همه آن‌ها را آزاد کنیم.

انتهای پیام

کد N385927

وبگردی