آفتاب

مسلمانان استانبول حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

مسلمانان استانبول حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند

آنکارا- ایرنا- گروهی از مسلمانان استانبول با تجمع در مقابل سرکنسولگری رژیم صهیونیستی در استانبول اقدامات ددمنشانه نیروهای این رژیم در غزه را محکوم کردند.

تجمع کنندگان پلاکاردهایی در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به همراه داشتند و

ˈمنیبه آلتیپارماکˈ سخنگوی آنان طی سخنانی گفت: اشغال خاک فلسطین و قتل عام فلسطینیان در مقابل چشم جهانیان همچنان از سوی اسراییل ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ اسراییل- فلسطین جنگ اسلامیت و یهودیت نیست، این جنگ را نبرد میان فلسطینیان مظلوم و صهیونیسمی دانست که در پی سلطه بر جهان است و قتل عام مطلومان در کارنامه ان دیده می شود.

آلتیپارماک با تاکید بر ضرورت حمایت مسلمانان ترکیه از تمامی مستضعفان و مظلومین در این کشور، منطقه و جهان گفت: اسراییل که دستهایش به خون مردم منطقه آغشته است، همچنان به قتل عام ادامه می دهد ولی مردم فلسطین با روح انتفاضه دست از مقاومت برنمی دارند و به خواست خدا لرزه به جان رهبران اسراییل انداخته اند.

تجمع کنندگان که تا بامداد امروز (جمعه) به تجمع اعتراضی خود در مقابل سرکنسولگری رژیم صهیونیستی ادامه دادند، شعارهای ˈزنده باد انتفاضه جهانیˈ، ˈ زنده باد مردم فلسطینˈ و ˈ مردم فلسطین تنها نیستندˈ سر می دادند.

همچنین بنا به گزارش های دریافتی، بسیاری از مساجد ترکیه دیشب بعد از اقامه نماز شاهد برپایی تجمعاتی اعتراضی علیه رژیم صهیونیستی بودند و گفته می شود امروز نیز پس از اقامه نماز جمعه در شهرهای ترکیه، تظاهراتی علیه اسراییل و حملات ددمنشانه آن علیه مردم غزه برگزار خواهد شد.

خاورم**2012**2017
کد N385919

وبگردی