آفتاب

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه 2 مقام نظامی سودان جنوبی

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه 2 مقام نظامی سودان جنوبی

اتحادیه اروپا تحریم‌های مسافرتی و مالی را علیه دو تن از رهبران نظامی سودان جنوبی به علت ارتکاب خشونت و بی‌رحمی و سنگ‌اندازی در مسیر صلح اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تحریم‌ها علیه این افراد که نامشان در آینده منتشر خواهد شد، در پی شش ماه درگیری میان نیروهای وفادار به سالوا کر،‌ رئیس جمهوری سودان جنوبی و ریک ماچار معاون سابق وی و حامیان ماچار اعمال شده است.

بیش از یک و نیم میلیون تن در سودان جنوبی آواره شده و دست کم 10 هزار تن نیز در این کشور کشته شده‌اند. اتحادیه اروپا اعلام کرده است این وقایع را "نقض هولناک حقوق بشر و جنایت علیه بشریت خوانده است."

مقامات اتحادیه اروپا از افشای هویت این دو تن خودداری کردند، اما نیک وستکات، مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در آفریقا گفت که این تحریم‌ها دوطرف درگیر در این درگیری را در بر گرفته است.

وی تاکید کرد که تحریم تسلیحاتی کنونی علیه سودان جنوبی همچنان پابرجا خواهد بود و افزود: روشن است که کسب سلاح از طریق شورشیان و دولت همچنان ادامه می‌یابد.

وستکات افزود، نقض توافق‌نامه آتش‌بسی که 23 ژانویه امضا شد و 9 می به تایید رسید، "غیرقابل قبول" است و اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا نخستین گام از اقدامات محدود کننده را در خصوص افرادی که در فرآیند صلح به رهبری ایگاد سنگ‌اندازی می‌کنن، آتش‌بس را نقض و علیه حقوق بشر مرتکب خشونت می‌شوند را بردارد.

انتهای پیام

کد N385851

وبگردی