آفتاب

تظاهرات مردم یمن، کویت و ونزوئلا در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

تظاهرات مردم یمن، کویت و ونزوئلا در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه

به دنبال تشدید خشونت‌ها میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و به شهادت رسیدن ده‌ها فلسطینی در حملات این رژیم به نوار غزه، جمع زیادی از مردم یمن، کویت و ونزوئلا با برگزاری تظاهرات حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، ده‌ها تن از مردم یمن عصر پنج‌شنبه تظاهرات گسترده‌ای را دراعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که موجب کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از فلسطینی‌ها شده است،‌ برگزار کردند.

تظاهر کنندگان با تجمع در شهرهای "صنعاد"،‌ "تعز"، "عمران"، "صعده"، "حجه"، "ذمار"، "الجوف"، "قعطبه"، "الحدیده"، "یربم" و "البیضا"، اقدامات رژیم صهیونیستی و سکوت جهان عرب در قبال این اقدامات را محکوم کردند.

تجمع کنندگان ضمن حمل پرچم‌های فلسطین، خواهان اتخاذ اقداماتی از سوی جهان عرب برای پایان دادن به خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها شدند.

برخی احزاب سیاسی و مردمی در کویت نیز با تجمع در مقابل پارلمان این کشور، سکوت جهان عرب در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرده و از کشورهای عربی خواستند تا موضع روشنی نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ کنند.

تظاهر کنندگان همچنین اعلام کردند که به توانایی ملت فلسطین در دستیابی به پیروزی اطمینان دارند.

علی الدقباسی، نماینده سابق پارلمان کویت در پیامی به اتحادیه عرب از مسئولان کشورهای عربی خواست یا به وظایف خود در چنین شرایطی عمل کنند یا از سمت خود استعفا دهند.

در همین راستا، جمع زیادی از مردم ونزوئلا، با برپایی تظاهرات در کاراکاس اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و حملات این رژیم به نوار غزه را محکوم کردند. این تظاهرات در زمانی صورت می‌گیرد که منابع پزشکی اعلام کرده‌اند تعداد شهدای نوار غزه از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به 98 تن رسیده است و در جریان این حملات بیش از 700 تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N385845

وبگردی