آفتاب

روسیه به تهاجم نیروهای اوکراینی به خاک خود اعتراض کرد

روسیه به تهاجم نیروهای اوکراینی به خاک خود اعتراض کرد

مسکو - ایرنا - وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در اطلاعیه ای به حمله توپخانه ای نیروهای اوکراینی به یک منطقه مرزی خود اعتراض کرد.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به اصابت چندین گلوله توپ به گذرگاه مرزی روسیه در منطقه «گوکووا» آمده است: این اقدام طرف اوکراینی نقض اصول اساسی قوانین بین المللی است.

وزارت امور خارجه روسیه در این اطلاعیه افزود: روسیه به این اقدام اوکراین اعتراض دارد و خواهان پایان دادن به شلیک توپخانه ای و خمپاره ای به خاک روسیه است.

وزارت امور خارجه روسیه در این اطلاعیه هشدار داد در صورت تکرار این گونه اقدامات مسوولیت عواقب آن به عهده اوکراین خواهد بود.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: حملات نیروهای اوکراینی به گذرگاه های مرزی در گذشته نیز چند بار تکرار شده است.

وزارت امور خارجه روسیه همچنین در اطلاعیه خود نوشت: در زمان شلیک توپخانه ای نیروهای اوکراینی در گذرگاه مرزی گوکووا بیش از 230 پناهنده اوکراینی حضور داشتند که به کسی آسیب وارد نشد.

خبرگزاری ایتارتاس نیز روز جمعه اعلام کرد: سه گذرگاه مرزی پرتردد روسیه در مرز این کشور با اوکراین در منطقه راستف پس از تهاجم نیروهای اوکراینی بسته شد.

اروپام/2242**۵۱۸**1545
کد N385712

وبگردی