آفتاب

پوتین جاسوسی آمریکا علیه متحدان خود را نقض حقوق بشر خواند

پوتین جاسوسی آمریکا علیه متحدان خود را نقض حقوق بشر خواند

مسکو - ایرنا - «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه روز جمعه جاسوسی آمریکا علیه متحدان خود را نشانه ریاکاری و دورویی و نقض آشکار حقوق بشر خواند.

وی در مصاحبه با خبرگزاری ایتارتاس، از جاسوسی آمریکا علیه کشورهای متحد این کشور انتقاد کرد و آن را نشانه ریاکاری، تعرض مستقیم به حق حاکمیت کشورها دانست.

رییس جمهوری روسیه این گونه اقدامات را دخالت در امور شخصی افراد و نقض حقوق انسان ها دانست و بر آمادگی کشورش برای مشارکت در اتخاذ تدابیر مربوط به تامین امنیت اطلاعاتی بین المللی تاکید کرد.

جاسوسی و استراق سمع سازمان های اطلاعاتی آمریکا از سران چند کشور متحد واشنگتن در سال های اخیر به وجهه این کشور و روابط آن با کشورهای مختلف آسیب وارد کرده است.

آخرین مورد جنجال جاسوسی آمریکا در مورد آلمان بود. برلین روز پنجشنبه نماینده سرویس های اطلاعاتی آمریکا را که به عنوان دیپلمات در سفارت آمریکا مستقر بود، اخراج کرد.

رییس جمهوری روسیه با بیان اینکه در قرن بیست و یکم کشورهای جهان به هم پیوسته هستند، گفت: یک کشور یا گروهی از کشورها نمی توانند به تنهایی مسایل بین المللی را حل کنند.

وی اضافه کرد: به همین ترتیب هر گونه تلاش برای ایجاد جزیره ثبات و امنیت در سطح بین المللی محکوم به شکست است.

پوتین گفت: این گونه اقدامات به حل و فصل مناقشات کمکی نمی کند و منجر به بی ثباتی بیشتر و بروز هرج و مرج در امور بین المللی می شود.

اروپام/2242**۵۱۸**1545
کد N385552

وبگردی