آفتاب
آناهیتا پروژه‌ای برای 100 سال کرمانشاه

ج/مصری: اجرای پالایشگاه "آناهیتا" تسریع می‌شود

ج/مصری: اجرای پالایشگاه "آناهیتا" تسریع می‌شود

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی از تسریع در روند اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا خبر داد و گفت: آناهتیا یک پروژه صد ساله است و می تواند سه نسل از مردم کرمانشاه را مشغول به کار کند.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در نشست هایی که با معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت برای پیگیری پروژه های استان کرمانشاه داشتیم، پالایشگاه از جمله مهمترین مباحث مطرح شده بود.

وی گفت: در این جلسات مقرر شد روند اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا تسریع شود.

وی با بیان این که بعد از مدت‌ها سهامداران پروژه پالایشگاه آناهیتا به تعهدات خود عمل کرده‌اند، تاکید کرد: پیرو جلسات پیشینی که با سهام داران داشتیم آنها د به تعهدات خود خوب عمل می کنند و می توان گفت پروژه خوب آغاز شده است.

به گفته مصری قرار است دولت نیز امتیازاتی برای این پروژه که بزرگترین پروژه استان کرمانشاه است در نظر بگیرد.

وی افزود: همچنین قرار است جلسه ای با حضور سهام داران، وزارت نفت و وزارت رفاه و سایر دست اندرکاران پروژه آناهیتا در دفتر معاون اول رئیس جمهور برگزار شود و دولت تکلیف هر بخش را مشخص کند تا شاهد تسریع اجرای این پروژه باشیم.

این عضو مجمع نمایندگان کرمانشاه از پالایشگاه آناهیتا به عنوان بزرگترین پروژه استان و مادر پروژه ها یاد کرد که با سرمایه گذاری معادل 10 هزار میلیارد تومان با همه پروژه های استان برابری می کند.

مصری آناهیتا را یک صنعت پایدار خواند که برای صد سال کرمانشاه کافی است و می تواند تا سه نسل برای مردم کرمانشاه شغل ایجاد کند و گامی موثر در جهت حل مشکلات استان کرمانشاه باشد.

وی تاکید کرد: پالایشگاه آناهیتا نیاز به تامین مواد اولیه از خارج از کشور ندارد و هرچه تولید کند به فروش خواهد رفت.

پروژه پالایشگاه 150 هزار بشکه ای آناهیتای کرمانشاه از مصوبات سفر اول هیات دولت به استان کرمانشاه بود که در زمینی به مساحت 517 هکتار کلنگ زنی شد.

انتهای پیام

کد N385534

وبگردی