آفتاب

سفر کری و دیگر وزرای امور خارجه 1+5 به وین

سفر کری و دیگر وزرای امور خارجه 1+5 به وین

یک مقام ارشد غربی گفت که جان کری وزیر امورخارجه آمریکا و دیگر وزرای امور خارجه 1+5 که هم اکنون بر سر برنامه هسته‌ای ایران در حال مذاکره با این کشور هستند آخر هفته جاری به وین سفر خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: من می توانم به شما بگویم که جان کری آخر هفته جاری شاید روز شنبه به وین سفر کند.

وی همچنین گفت که وزیر امور خارجه آمریکا دیدارهای دوجانبه‌ای را با همتایان خود در روز یکشنبه در وین برگزار خواهد کرد.

یک دیپلمات غربی دیگر ضمن تأئید سفر وزرای امور خارجه شش قدرت جهانی به وین گفت که جان کری پس از پکن مستقیم به وین خواهد رفت.

علاوه بر این یک منبع دیپلماتیک فرانسوی سفر لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه را در روز یکشنبه به وین به منظور شرکت در دور ششم مذاکرات ایران و گروه 1+5 تأئید کرد.

ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان هم اکنون در وین پایتخت اتریش گردهم آمدند تا در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور به توافق نهایی برسند. این کشورها که در نوامبر سال 2013 به یک توافق اولیه دست یافتند تنها تا 20 ژوئیه (29 تیر) فرصت دارند تا به راه حل نهایی در این زمینه دست پیدا کنند.

چند دیپلمات نزدیک به مذاکرات در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم از احتمال حضور وزرای امور خارجه شش قدرت جهانی در وین خبردادند. اما دیپلمات های غربی احتمال چنین سفری را بسیار کم اعلام کردند.

به گزارش ایسنا مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که اشتون از وزرای خارجه 1+5 دعوت کرده است تا به منظور پیشبرد مذاکرات هسته‌ای ایران به وین سفر کنند.

انتهای پیام

کد N385469

وبگردی