آفتاب

یک استاد حوزه و دانشگاه‌:مبانی دکترین مهدویت، نسل جوان را از انحرافات اعتقادی حفظ می‌کند

یک استاد حوزه و دانشگاه‌:مبانی دکترین مهدویت، نسل جوان را از انحرافات اعتقادی حفظ می‌کند

یک استاد حوزه و دانشگاه‌های ارومیه گفت: حربه اصلی دشمن و استکبار جهانی در تحریف اندیشه‌های مهدوی از طریق القای مفاهیم خرافی و منجی‌های دروغین و ناامیدکردن نسل جوان جامعه اسلامی از انتظار برای ظهور است.

حجت‌الاسلام محمد کفیلویی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، اظهار کرد: هدف اصلی دشمن در ایجاد انحراف در اندیشه مهدویت و مفاهیم منجی موعود مأیوس کردن افراد جامعه از رسیدن به آینده روشن است.

وی اضافه کرد: دشمن این القائات را در قالب فیلم‌های هالیو‌ودی با موضوع آخر‌الزمان و همچنین ارائه آدرس‌های غلط و نادرست به جهان بشریت به‌واسطه گروه‌های تکفیری و انحرافی سلفی و وهابی به افکار عمومی عرضه می‌کند.

کفیلویی با تأکید بر اهمیت جایگاه انتظار آگاهانه و مبتنی بر عقل و منطق در رسیدن به جامعه ایده‌آل مهدوی، افزود: انتظار آگاهانه مستلزم شناخت فرد از منجی موعود است چراکه به اعتقاد شیعه جهان در انتظار رهبری عادل است که حجت الهی و از نسل پیامبر‌(ص) است.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه اعجاز و عصمت فرهنگ مهدوی باید به جامعه که مدعی انتظار برای موعود است، معرفی شود، اظهار کرد: بازخوانی اندیشه‌های مهدویت در جامعه نباید تنها منحصر به یک محدوده زمانی مشخص باشد چراکه انتظار یک موضوع محدود نیست.

کفیلویی معتقد است که باید نسبت به انتظار نگاهی راهبردی داشته باشیم و این فرهنگ را براساس بایسته‌های امامت و مهدویت در جامعه تشریح کنیم.

این استاد حوزوی با تأکید بر لزوم ارائه مبانی دکترین مهدویت در محیط‌های علمی و دانشگاهی اظهار کرد: مبانی دکترین مهدویت است که می‌تواند نسل امروز را در برابر بسیاری از انحرافات و آسیب‌های عرفان‌های نوظهور و دروغین حفظ کند.

انتهای پیام

کد N385398

وبگردی