آفتاب

سفر پوتین به آمریکای لاتین

سفر پوتین به آمریکای لاتین

ولادیمیر پوتین قرار است امروز (جمعه) با هدف گسترش روابط روسیه با آمریکای لاتین به کوبا، آرژانتین و برزیل سفر کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مسکو تایمز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ابتدا با رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا در خصوص گسترش روابط اقتصادی میان دو کشور بحث و گفت‌وگو خواهد کرد و سپس راهی آرژانتین و برزیل خواهد شد تا در نشست سران بریکس شرکت کند.

بوریس مارتینف، معاون امور تحقیقاتی آکادمی علوم روسی آمریکای لاتین گفت: سفر پوتین به آمریکای لاتین در شرایط فعلی جهان نشانگر آن است که روسیه نگاه گسترده‌تری به جهان دارد. این سفر حاکی از آن است که مسکو مایل به ایجاد نظم جهانی متشکل از چند تمدن است.

پوتین همچنین قرار است با دانیل اورتگا، رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه در خصوص مشارکت روسیه در ساخت یک کانال، که جایگزین کانال پاناما است، بحث و گفت‌وگو کند. این کانال جدید اقیانوس‌های آرام و آتلانتیک را به یکدیگر متصل می‌کند و ساخت آن قرار است از ماه دسامبر آغاز شود.

پوتین در ادامه سفر به آرژانتین با کریستینا فرناندز، همتای آرژانتینی خود در خصوص پروژه‌های مشترک در حوزه انرژی اتمی، همکاری فنی نظامی و ساخت ماشین آلات بحث و گفت‌وگو می‌کند.

یوری یوشاکوف، دستیار پوتین اعلام کرد که مذاکرات دوجانبه وی با دیلما روسف، همتای برزیلی رئیس جمهوری روسیه محورهای مختلفی از جمله همکاری کشورها در زمینه مجامع چندملیتی مانند بریکس، که متشکل از برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی را در بر خواهد گرفت. دوطرف همچنین توافق‌نامه‌های بین دولتی و تجاری دوجانبه‌ای را امضا خواهند کرد.

نشست بریکس که در 15 و 16 ژوئیه (24 و 25 تیر) برگزار می‌شود، فرصتی برای روسیه است تا تشکیل جامعه انرژی بریکس را پیشنهاد دهد. جامعه‌ای که هدف آن اطمینان بخشی از امنیت انرژی اعضای آن است.

کاخ کرملین اعلام کرد که تعدادی توافق‌نامه اقتصادی نیز قرار است در نشست سران بریکس امضا شود که این توافق‌نامه‌ها شامل تاسیس بانک توسعه بریکس است. پوتین همچنین قرار است با رهبران چین، آفریقای جنوبی و هند در حاشیه این نشست دیدار داشته باشد.

انتهای پیام

کد N385377

وبگردی