آفتاب

حبیبی: اطاعت رقبای اصول‌گرایان از رهبری بسیار بیشتر از آنهاست

حبیبی: اطاعت رقبای اصول‌گرایان از رهبری بسیار بیشتر از آنهاست

یک عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که قاعده‌ی سیاسی کشور باید به اینگونه باشد که همه سخنان رهبری درباره دولت و تیم مذاکره‌کننده را بپذیرند، تصریح کرد: عده‌ای از اصول‌گرایان برخلاف ادعای ولایت‌مداری خود عمل می‌کنند.

نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تأکید رهبری بر پرهیز از مچ‌گیری از دولت اظهار کرد: عده‌ای که در هشت سال گذشته از فرصت‌های نابرابر و منافع زیادی برخوردار بودند، مواضع رهبری را تعبیر و تفسیر کرده و واقعیت آن را بیان نکرده و از مواضع خود کوتاه نمی‌آیند.

این فعال سیاسی همچنین افزود: این اولین باری نیست که رهبری از دولت حمایت کرده است، اما هیچ‌گاه جریانی که به تخریب دولت روی آورده رفتارهای خود را متوقف نکرده و صحبت‌های رهبری را تفسیر و تعبیر کرده است که این اقدامات مشکلات زیادی را برای دولت ایجاد کرده است، زیرا دولت در حال حاضر به اطمینان خاطر نیاز دارد و باید برای دولت فرصت کافی فراهم شود تا به مشکلات و راه‌حل‌های آن فکر کند، نه این‌که هر روز در فکر پاسخ به پرسش‌های عده‌ای باشد.

وی در ادامه با بیان این‌که رکن رکین اصول‌گرایی اطاعت از رهبری است، خاطرنشان کرد: اصول‌گرایان ادعا دارند که برخلاف رقبای خود از رهبری اطاعت می‌کنند، ولی اطاعت رقبای آن‌ها از رهبری بسیار بیشتر از آنهاست.

حبیبی همچنین با اشاره به این‌که کشور به وحدت ملی نیاز دارد اظهار کرد: من معتقد نیستم که نمایندگان مجلس از دولت انتقاد نکنند، بلکه آن‌ها باید مصالح ملی را در نظر بگیرند و حدود انتقاد را رعایت کنند.

این فعال سیاسی با اشاره به مباحث پیش آمده درباره استیضاح وزیر علوم خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته در دانشگاه‌ها اقداماتی نشده که رشد علمی کشور را کند کرده باشد و کسانی که ادعای کندی حرکت علمی کشور را دارند باید این ادعای خود را با استناد بیان کنند. اکنون دانشجویان با نهایت متانت به تحصیل در دانشگاه‌ها مشغول هستند و فضای دانشگاه‌ هم به‌گونه‌ای است که به رشد فهم سیاسی دانشجویان کمک می‌کند که رهبری هم بر وجود چنین فضایی در دانشگاه‌ها تأکید کرده‌اند با این وجود عده‌ای به دلیل منافع خود به جبهه‌گیری سختی روی آورده‌اند.

به گفته‌ وی بورسیه‌های غیر قانونی و حضور افراد فاقد صلاحیت علمی در هیأت علمی دانشگاه موجب کندی رشد علمی کشور می‌شود.

این عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که حضور کسانی که به‌دلیل وابستگی‌های سیاسی عضو هیأت علمی دانشگاه‌ها شده‌اند موجب کند شدن رشد علمی کشور می‌شود، اظهار کرد: فقط صلاحیت اخلاقی برای حضور در هیأت علمی کفایت نمی‌کند و افراد باید دارای صلاحیت علمی هم باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان این‌که تعدادی از دانشجویان و اساتید بر اساس گرایش‌های سلیقه‌ای در سال‌های گذشته از تحصیل و تدریس در دانشگاه‌ها محروم شده‌اند، خاطرنشان کرد: هیچ شکی در وابستگی این دانشجویان و اساتید به انقلاب وجود ندارد، اما یک سلیقه‌ی سیاسی آن‌ها را از تحصیل و تدریس محروم کرد و اکنون تلاش می‌شود که این اشتباهات جبران شود و همین اقدامات خوشایند عده‌ای نبوده و بنابراین آن‌ها به دنبال استیضاح وزیر علوم هستند.

حبیبی در پایان با بیان این‌که امیدوارم نمایندگان مجلس بیش از این شأن خود را پایین نیاورند، گفت: من معتقدم اگر وزیر علوم به مجلس برود خود این نمایندگان شرمنده می‌شوند زیرا عقلانیت مجلس شورای اسلامی بیشتر از این است که نسبت به چنین استیضاحی اقدام کند.

انتهای پیام

کد N385374

وبگردی