آفتاب

ایرانپور: خطاب رهبری درباره نقد منصفانه به همه مردم و مسئولین بود

ایرانپور: خطاب رهبری درباره نقد منصفانه به همه مردم و مسئولین بود

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری ، عنوان کرد: خطاب رهبری درباره نقد منصفانه به همه مردم و مسئولین بود.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خاطرنشان کرد: بخشی از نقدها آن طور که باید و شاید منصفانه و بدون غرض‌ ‌ورزی نبوده است و آنچه باعث توصیه رهبری شد به همین نکته برمی‌گردد.

او ادامه داد:‌ نقد باید سازنده و منصفانه باشد و در آن توهین و تخریب وجود نداشته باشد. در عین حال باید راه‌های برون‌رفت از مشکل و پیشنهادات منتقد نیز ارائه شود.

این نماینده مجلس گفت: بعضی از نقدها، نقد کردن بدون در نظر گرفتن فضای جامعه است. نباید در جامعه التهاب ایجاد کرد. این توصیه رهبری بود که همه باید رعایت کنند. اگر هدف نقاد سازنده باشد و اصلاح امور را مدنظر داشته باشد باید در کنار نقد پیشنهاداتی نیز برای برون‌رفت از مشکل و حل آن ارائه دهند.

ایرانپور ابراز امیدواری کرد که فضای جامعه به دور از التهاب باشد و انتقادات و بحث‌های مغرضانه در بین مردم و بدنه جامعه ورود پیدا نکند و اگر افراد قصد نقد دارند با نیت خالص این کار را انجام دهند.

نماینده مردم مبارکه درباره پرهیز از حاشیه‌سازی، گفت: نمایندگان به‌عنوان بخشی از مسئولین نظام و بدنه قوه مقننه وظیفه دارند آنچه را که رهبری فرمود و خطابش همه مردم و مسئولین بود اجرا کنند.

او تأکید کرد: نقد غیرمنصفانه و حاشیه‌سازی به این معنی است که واقع را خلاف واقع بیان کنیم و آن را به درون جامعه وارد کنیم. اینها مصداقی عینی از حاشیه‌سازی است.

ایرانپور همچنین تصریح کرد: نکته دیگری که رهبری بر آن تأکید داشتند ادامه جلسات مشترک بود که باعث می‌شود خیلی از مشکلات حل شود و در تعامل و همدلی از مسایل بی‌ارزش پرهیز شود.

انتهای پیام

کد N385326

وبگردی