آفتاب

بان کی مون خواستار آتش بس در غزه شد

بان کی مون خواستار آتش بس در غزه شد

تهران - ایرنا - ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه خواستار آتش بس بین رژیم صهیونیستی و شبه نظامیان فلسطینی شد و از جامعه جهانی خواست برای توقف تشدید خشونت در غزه تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، وی در نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: اکنون بیش از همیشه فوریت دارد که برای یافتن تفاهم به منظور بازگشت به آرامش و توافق آتش بس تلاش شود.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد که رژیم صهیونیستی ظرف چند روز گذشته بیش از 500 حمله هوایی در غزه انجام داده است و حماس و جهاد اسلامی نیز بیش از 550 راکت و خمپاره از نوار غزه به سرزمین های اشغالی شلیک کرده اند.

بان کی مون گفت: گزارشها از کشته شدن 88 فلسطینی که خیلی از آنها غیرنظامی اند و زخمی شدن 339 نفر حکایت دارد؛ همچنین حدود 150 منزل مسکونی ویران شده یا بشدت خسارت دیده است و تقریبا 900 نفر بی خانمان شده اند.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اینکه همه طرفها باید به قانون بین المللی احترام گذارند، اظهار داشت: یک بار دیگر غیرنظامیان بهای ادامه درگیری را پرداخت می کنند.

وی تاکید کرد که بابت مرگ و زخمی شدن شمار زیادی فلسطینی در نتیجه عملیات تل آویو نگران است.

بمباران مردم بی گناه و در محاصره نوار غزه که ارتش رژیم صهیونیستی نام ˈصخره پایدارˈ بر آن نهاده است، از دوشنبه شب آغاز شد و تاکنون بی وقفه ادامه دارد.

نیروهای مقاومت نیز در پاسخ به این حملات، سرزمینهای اشغالی را هدف موشکهای خود قرار داده اند که برخی از گزارشها حکایت از کشته شدن تعدادی صهیونیست و تخریبهای وسیع دارد.

رسانام**9109**1577
کد N385187

وبگردی