آفتاب

رئیس جمهور اندونزی خویشتن‌داری رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری را خواستار شد

رئیس جمهور اندونزی خویشتن‌داری رقبای انتخابات ریاست‌جمهوری را خواستار شد

به دنبال اعلام پیروزی از سوی دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری در اندونزی رئیس جمهور این کشور از دو کاندیدا خواست آرامش خود را حفظ کنند و برای دو هفته تا پایان نتایج رسمی انتخابات صبر کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس اندونزی از امروز پنج شنبه در سراسر این کشور به حالت آماده باش درآمده است چرا که بیم آن می‌رود حامیان دو کاندیدا با یکدیگر درگیر شده و آشو‌ب‌هایی را ایجاد کنند. قرار است کمیسیون انتخابات نتایج رسمی را 22 ژوئیه(31 تیر) اعلام کند.

سوسیلیو بامبانگ یودهویونو، رئیس جمهوری اندونزی در دیدارهای جداگانه با جوکو جوکووی ویدودو، فرماندار سابق جاکارتا و پرابوبو سوویانتو، ژنرال سابق نیروهای ویژه ارتش و کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در منازلشان از دو طرف خواست به حامیان خود دستور دهند که آرامش را حفظ کنند.

وی سپس اعلام کرد: از هر دو طرف خواسته‌ایم که حداکثر خویشتنداری را نشان دهند و تا زمان اعلام قطعی نتایج آراء از هر گونه برگزاری جشن پیروزی یا گردهمایی در خیابان‌ها خودداری کنند. در حال حاضر به گفته مقام‌های این کشور 250 هزار افسر پلیس به حالت آماده باش درآمده‌اند.

پرابوبو رقیب خود را به دلیل اعلام پیروزی براساس شمارش اولیه آراء مقصر شناخته و به همین دلیل پیروزی خود را براساس شمارش آراء توسط یک گروه خصوصی اعلام کرد.

انتهای پیام

کد N385083

وبگردی