آفتاب

انتقاد گولیت از سیستم فان‌خال

انتقاد گولیت از سیستم فان‌خال

ستاره سابق تیم ملی فوتبال هلند به انتقاد از سبک بازی این تیم در دیدار برابر آرژانتین پرداخت. با این حال او به بازیکنان تیم ملی کشورش افتخار می‌کند و معتقد است که آنها نهایت تلاش خود را در برزیل به کار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 برزیل در وقت‌های اضافی و اصلی برنده نداشت تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. در ضربات نفس‌گیر پنالتی این تیم ملی فوتبال آرژانتین بود که با درخشش سنگربان خود هلند را از پیش‌رو برداشت و به فینال ماراکانا صعود کرد.

رود گولیت ستاره سابق تیم ملی فوتبال هلند هر چند لاله‌های نارنجی از صعود به فینال بازمانده‌اند اما به بازیکنان این تیم افتخار می‌کند.

گولیت در سخنانی تلویزیونی گفت: درست است که هلند با شکست برابر آرژانتین از صعود به فینال بازماند اما من به این بازیکنان افتخار می‌کنم. آن‌ها از همان بازی نخست تا الان تلاش زیادی داشتند و عملکرد خوبی از خود نشان دادند. من از عملکرد بازیکنان راضی هستم و آن‌ها وظیفه خود را در زمین به خوبی انجام دادند.

او ادامه داد: بازیکنان هلند در زمین از جان مایه گذاشتند و تا می‌توانستند جنگیدند اما شانس با آنها یار نبود. شاگردان فان خال این شانس را داشتند که برای دومین بار پیاپی جواز صعود به فینال را به دست آورند اما در نهایت این آرژانتین بود که باتجربه عمل کرد و با درخشش دروازبان خود به فینال راه یافت.

ستاره سابق میلان به انتقاد از لوئیس فان خال سرمربی هلند پرداخت و گفت: فان خال تیمش را در دیدار برابر آرژانتین دفاعی به میدان فرستاد و همین باعث شد تا عملا خط حمله تیم بیکار شود. بازی دفاعی هلند باعث شد تا مدافعان آرژانتین نفس راحتی بکشند و به راحتی در کارهای هجومی شرکت کنند. نباید چنین سبکی را در دستور کار خود قرار می‌دادیم. اگر به بازی هجومی روی می‌آوردیم می‌توانستیم برابر آرژانتین به پیروزی برسیم و به فینال راه یابیم. در نهایت می‌خواهم به آرژانتین برای راهیابی به فینال تبریک بگویم.

انتهای پیام

کد N384700

وبگردی