آفتاب

سنگاپور تعدادی تروریست را هنگام عزیمت به سوریه بازداشت کرد

سنگاپور تعدادی تروریست را هنگام عزیمت به سوریه بازداشت کرد

کوالالامپور - ایرنا – پلیس سنگاپور در حالی که شماری از افراط گرایان این کشور در سوریه مشغول نبرد بر علیه دولت قانونی بشار اسد هستند، شماری از سنگاپوری ها را هنگام عزیمت به سوریه بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا، این سنگاپوری ها با استناد به قانون امنیت این کشور بازداشت شده اند و تعداد آن ها اعلام نشده است.

ˈتئو چی هیانˈ معاون نخست وزیر که وزارت کشور سنگاپور را نیز اداره می کند، اعلام کرد برخی از شهروندان سنگاپور با خانوداه در سوریه حضور دارند و این افراد هم در نبردها شرکت دارند و هم در ارائه خدمات به جنگجویان فعال هستند.

به نوشته روز پنجشنبه تارنمای شبکه خبر آسیا وابسته به سنگاپور، وی افزود: شماری از افراط گراها که فعالیت هایی در فضای مجازی انجام می دادند شناسایی شده اند و پس از بازداشت تحقیقات از آنان ادامه دارد.

ˈتئو چی هیانˈ با اشاره به انجام برخی اقدامات تروریستی در انگلستان و فرانسه، گفت: این نگرانی وجود دارد که افراط گرایان پس از بازگشت به سنگاپور دست به اقدامات تروریستی بزنند.

این مقام سنگاپوی گفت که وظیفه اصلی در حال حاضر مبارزه با تبلیغات افراط گرایانه است و این نقطه ای است که که گروه های مذهبی و اجتماعی باید دست به اقدام جدی بزنند. اینترنت در بحران سوریه نقش عمده ای داشته و بسیاری از شبه نظامیان پس از حضور در فضای مجازی و خواندن اطلاعات به سوریه عزیمت کرده اند.

وزیر کشور سنگاپور قرار است امروز (پنجشنبه) در دیداری با مقامات مذهبی این کشور راهکارهای جلوگیری از گسترش فعالیت های تروریستی و همچنین نقش رسانه ها در گسترش آموزه های افراطی را مورد بحث و گفت وگو قرار دهد.

رهبران مذهبی و دانشگاهیان سنگاپور هفته گذشته از اقدام افراط گرایان برای جذب نیرو از طریق اینترنت به منظور شرکت در عملیات تروریستی اظهارنگرانی کردند.

رهبران مذهبی و دانشگاهیان سنگاپور اعلام کرده بودند استفاده از اینترنت توسط افراط گرایان برای جذب شهروندان این کشور به منظور حضور در نبردها و عملیات تروریستی عراق و سوریه، این کشور را نیز از خطرات افراط گرایی مصون نمی دارد.

کارشناسان و تحلیلگران سنگاپوری پیش از این تحت تاثیر قرار گرفتن کشورهای جنوب شرق آسیا از حوادث خاورمیانه را نگران کننده دانسته و اعلام کرده بودند که سنگاپور تاکنون تحت تاثیر این حوادث قرار نگرفته است.

ˈلی هسین لونگˈ نخست وزیر سنگاپور نیز پیش از این در اظهاراتی اعلام کرده بود که دولت به دقت شرایط سنگاپور را تحت نظارت دارد.

وی تصریح کرده بود که شورای اسلامی سنگاپور با صدور بیانیه ای مسیر درست را برای مسلمانان این کشور تشریح کرده است.

اکنون با اعلام حضور شماری از افراط گرایان سنگاپوری در جبهه جنگ سوریه می توان ادعا کرد که حامیان تروریسم با همه توان خود در پی گسترش افکار تروریستی هستند، تا آنجایی که یک دولت - شهر کوچک همچون سنگاپور نیز با کمتر از یک میلیون جمعیت مسلمان از تبعات تروریسم در امان نمانده است.

آساق**د.م**1611
کد N384599

وبگردی