آفتاب

پایان گفت‌و‌گوهای اشمید و عراقچی در روز هشتم

پایان گفت‌و‌گوهای اشمید و عراقچی در روز هشتم

هشتمین روز از مذاکرات ایران و 1+5 با دستور کار نگارش متن پیش‌نویس توافق جامع پایان یافت.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعباس عراقچی و هلگا اشمید، معاونان ظریف و اشتون به همراه همکاران و کارشناسان دیگر از ساعت 11 امروز به نگارش متن پیش‌نویس ادامه دادند که تا عصر ادامه داشت.

مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از 11 تیرماه در وین آغاز شده است و پس از یک هفته به مراحل حساس خود نزدیک می‌شود.

به گفته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان تاکنون حدود 50 درصد متن پیش‌نویس مورد توافق قرار گرفته است.

وی در عین حال تأکید کرده است که هنوز نقاط اختلافی باقی است.

آخرین دور از مذاکرات هسته‌ای در حالی از روز پنج‌شنبه وارد دومین هفته خود می‌شود که منابع نزدیک به هیأت‌های مذاکره کننده دو طرف احتمال حضور برخی از وزیران خارجه گروه 1+5 در روزهای جمعه، شنبه و یک‌شنبه را بسیار قوی دانستند.

سخنگوی کاترین اشتون روز چهارشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: کاترین اشتون در حال بررسی این است که وزیران خارجه چه موقع به مذاکرات بپیوندند اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است. همچنین منابع مطلع اعلام کردند که حضور احتمالی وزیران خارجه 1+5 به معنی پایان مذاکرات نیست و این احتمال که آن‌ها پس از یک روز به پایتخت‌هایشان برگردند و بعد از چند روز دیگر به وین بازگردند، زیاد است.

به گزارش ایسنا، بحث‌ها و گفت‌و‌گوها برای نگارش متن پیش‌نویس توافق جامع در حالی پیش می‌رود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانی اعلام کردند که نیاز قطعی کشور در ظرفیت غنی‌سازی 190 هزار سو است. همچنین ایشان نسبت به ادامه فعالیت سایت فوردو و تحقیق و توسعه تأکید کردند.

انتهای پیام

کد N384182

وبگردی