آفتاب

درخواست اسنودن از مسکو برای تمدید مدت اقامت در روسیه

درخواست اسنودن از مسکو برای تمدید مدت اقامت در روسیه

تهران - ایرنا - وکیل مدافع ˈادوارد اسنودنˈ پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که وی از روسیه خواسته است مدت اقامتش در این کشور را تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس از مسکو، ˈآناتولی کوچرناˈ گفت که از آنجا که مجوز یک ساله اقامت اسنودن در روسیه پایان ماه ژوئیه (مرداد ماه) به پایان می رسد، وی از مدت ها قبل به مقام های بخش مهاجرت مسکو درخواست داد.

وی از ذکر این نکته که موکلش چه نوع وضعیت اقامتی را در روسیه خواستار است امتناع کرد و گفت: تصمیم گیری در این زمینه برعهده سرویس مهاجرت فدرال این کشور است.

براساس این گزارش، اسنودن سال گذشته پس از افشای برنامه شنود مکالمات سازمان امنیت ملی آمریکا به هنگ کنگ و کوبا و از آنجا به روسیه گریخت و مدتی در فرودگاه مسکو بلاتکلیف ماند.

وی در نهایت توانست از روسیه اجازه اقامت بگیرد که این مساله خشم آمریکا را برانگیخت.

وکیل مدافع اسنودن تاکید کرد که پنهان کاری برای محافظت از جان وی ضروری است و حال آنکه برخی می گویند پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا تحت نظارت سرویس های مخفی روسیه زندگی می کند.

یک وب سایت مرتبط با کرملین تصاویری از اسنودن را منتشر کرده است که وی را در شرایط زندگی در مسکو یا بازدیدهای مکرر از این شهر نشان می دهد.

رسانام**9109**1010
کد N384110

وبگردی