آفتاب

محمود عباس: حمله به غزه کشتار دسته جمعی ملت فلسطین است

محمود عباس: حمله به غزه کشتار دسته جمعی ملت فلسطین است

محمود عباس در نشست فوق العاده رهبران فلسطینی در رام الله، اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را جنگ علیه تمامی ملت فلسطین خواند و تاکید کرد که مساله را در شورای امنیت پیگیری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه را نه تنها یک مجازات دسته جمعی بلکه کشتار دسته جمعی فلسطینیان خواند و گفت: جنایت‌های اسرائیل هیچ توجیهی ندارد. حمله به غزه تنها جنگ علیه حماس یا یک گروه فلسطینی نیست بلکه جنگ علیه ملت فلسطین است.

عباس که در نشست فوق العاده رهبران فلسطینی در رام الله سخن می‌گفت، افزود: اسرائیل از خود دفاع نمی کند بلکه در حال دفاع از تفکر اشغالگری و گسترش شهرک سازی‌هاست.

وی ادامه داد: اسرائیل هیچ اعتقادی به روند سیاسی برای حل مشکلات ندارد و به همین دلیل تعامل سیاسی با این رژیم مشکل است.

عباس گفت: با مسئولان عربی از جمله عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر تماس‌هایی داشته‌ایم و او وعده داده تا برای پایان خشونت‌ها علیه غزه به فعالیت‌هایش ادامه دهد.

محمود عباس ادامه داد: با مسئولان اتحادیه عرب و نیز رئیس جمهوری تونس نیز مذاکراتی داشتیم که مقرر شد ابتدا با مطرح کردن تجاوز اسرائیل به غزه در شورای امنیت مانع از ادامه این اقدام شویم و در نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب نیز خواهان برگزاری نشست سران در قبال فلسطین خواهیم شد.

در دو روز حمله جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه که به اذعان مقامات صهیونیست در آن بیش از 400 تن مواد منفجره بر سر ساکنان غزه ریخته شده، تا کنون 35 فلسطینی از جمله چندین زن و کودک شهید و بیش از 300 تن نیز زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N384045

وبگردی