آفتاب

ترکیه حمله به کاخ ریاست جمهوری سومالی را محکوم کرد

ترکیه حمله به کاخ ریاست جمهوری سومالی را محکوم کرد

آنکارا – ایرنا – وزارت خارجه ترکیه روز چهارشنبه حملات تروریستی به کاخ ریاست جمهوری سومالی و وزارت دفاع این کشور در موگادیشو را محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، در اطلاعیه وزارت خارجه ترکیه آمده است: این حملات تروریستی عصر روز گذشته صورت گرفته و شماری از شهروندان کشته و زخمی شده اند.

اطلاعیه وزارت امور خارجه ترکیه افزود: ترکیه از فعالیت های دولت سومالی در تامین صلح و امنیت در موگادیشو و سایر نقاط این کشور و مبارزه سومالی با تروریسم حمایت می کند.

عوامل وابسته به گروه تروریستی الشباب، با حمله به کاخ ریاست جمهوری سومالی در شهر موگادیشو، پس از ورود به محوطه داخلی کاخ، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

وزارت امور خارجه ترکیه همچنین حملات تروریستی در کنیا را گروه افراط گرای ˈالشبابˈ سومالی انجام و سبب کشته و زخمی شدن دهها نفر شد، محکوم کرد.

گروه افراط گرای الشباب سومالی که رابطه خود را با ˈالقاعدهˈ انکار نمی کند، وعده داده که به حملاتش علیه نهادهای دولتی سومالی و همچنین کنیا که به زعم این گروه ، خاک کشورشان را اشغال کرده، ادامه می دهد.

ارتش کنیا در چارچوب توافقنامه های اتحادیه آفریقا، تعدادی از نیروهای نظامی خود را به سومالی اعزام و در نبرد با گروه الشباب حضوری فعال دارد .

خاورم/2011**1010
کد N383938

وبگردی