آفتاب

جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و اف.بی.آی از مسلمانان آمریکا

جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و اف.بی.آی از مسلمانان آمریکا

افشای جدیدترین اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا و پلیس فدرال این کشور (اف.بی.آی) از مسلمانان آمریکایی، فعالان حقوق بشر، وکلا و حتی کاندیداهای سیاسی نیز جاسوسی می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی صدای روسیه، در جدیدترین اطلاعات فاش شده توسط ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مشخص شد، رئیس شورای روابط اسلامی - آمریکایی که ارشدترین سازمان حقوق مدنی مسلمانان در ایالات متحده است و یکی از مقام‌های دولت جورج بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که برای وزارت کشور فعالیت می‌کرد، از قربانیان جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا و اف.بی.آی بوده‌اند.

در این سند افشا شده فهرست ایمیل 7 هزار و 485 شخص آمده است که بین سال‌های 2002 تا 2008 مورد کنترل و نظارت این آژانس قرار داشتند و در میان آن‌ها 202 تن آمریکایی هستند و 5 هزار و 501 ایمیل دیگر از افرادی با هویت نامشخص است.

بنا بر قانون شناسایی اطلاعات خارجی، دولت آمریکا باید اطلاعات بدست آمده را که از جانب آژانس‌های جاسوسی این کشور جمع‌آوری شده و معتقد است که به سازمان‌های تروریستی یا قدرت‌های خارجی و یا حتی عاملان تروریستی یا افرادی است که به تروریست‌ها کمک می‌کنند یا دست به اقدامات خرابکارانه و جاسوسی می‌زنند، مرتبط است به دادگاه شناسایی اطلاعات خارجی ارجاع دهد و به این دادگاه کمک کند تا به صورت فعالانه این افراد را شناسایی و دستگیر کنند.

گروه مدافعان مسلمان آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این گزارش جدید همچنین اعلام می‌کند که مسلمانان آمریکایی نیز قربانی اقدامات جاسوسی اف.بی.آی و آژانس امنیت ملی آمریکا بوده‌اند و حتی برخی از آمریکایی‌ها که به اقدامات تروریستی متهم شدند، در این فهرست قرار دارند.

انتهای پیام

کد N383802

وبگردی