آفتاب
وکیل دادگستری:

اختلافات زناشویی محیط خانه را برای تربیت فرزندان ناامن می‌کند

اختلافات زناشویی محیط خانه را برای تربیت فرزندان ناامن می‌کند

یک وکیل دادگستری گفت: اگرچه آسیب‌های اجتماعی می‌تواند بسیار گسترده باشد، اما می‌توان مسائلی از قبل اعتیاد، فرار از خانه، ‌خشنونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری‌های رفتاری، سرقت، کودک‌آزاری را از جمله نتایج و آسیب‌های اجتماعی عصر حاضر تلقی کرد.

مهدی عشقی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: رشد شهرنشینی، پیدایش جامعه توده‌وار یا گسترده، ‌برخورد و تضاد میان هنجارها، از هم پاشیدگی در رابطه متقابل بین افراد، ‌تاثیر گروه همسال توجه به آسیب های اجتماعی را امری اجتناب‌ناپذیر ساخته است.

وی تصریح کرد: بیکاری به عنوان مساله اجتماعی زمینه مساعدی برای انحرافات اجتماعی است و باید گفت افراد بیکار بیشترین اوقات خود را در اماکن عمومی از جمله پارک‌ها می‌گذارنند و این گونه اماکن، بهترین و مناسب‌ترین مکان برای کشش به سمت انحرافات اجتماعی از جمله اعتیاد است.

به گفته وی رجوع بیشتر کوکان و نوجوانان به بازی‌های کامپیوتری و مستهجن نمونه بارز دیگر این معضل اجتماعی به شمار می رود که در این خصوص کنترل خانواده‌ها بر روی فرزندان نقش مهمی را در جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اختلافات زناشویی و نزاع پدر و مادر باعث می شود محیط برای تربیت فرزندان ناامن و نامناسب شود.

عشقی‌مقدم گفت: پدر و مادر به هر لحاظ ممکن می‌توانند فرزندان خود را تربیت کنند و رفتارهای کودکان و نوجوانان با شیوه‌های تربیتی والدین رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد.

وی بیان کرد: شیوه‌های تربیتی والدین باید با سطح نیازها و خواسته‌های مختلف فرزندان و همچنین مدهای تربیتی صحیح اسلامی هماهنگ باشد.

عشقی‌مقدم تاکید کرد: والدین باید از شیوه‌های تربیتی اسلامی بیشتر استفاده کنند و چنانچه والدین از این شیوه‌ها تربیتی مبتنی بر اصول اعتقادی و مذهبی استفاده کنند نتیجه مطلوب در رفتار فرزندان منعکس خواهد شد.

انتهای پیام

کد N383380

وبگردی