آفتاب

جوکو ویدودو مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی شد

جوکو ویدودو مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اندونزی شد

جوکو ویدودو یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی امروز (چهارشنبه) و در پی شمارش سریع آراء مدعی پیروزی در این انتخابات شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در نتیجه شمارش سریع 90 درصدی آرای انتخابات ریاست جمهوری اندونزی جوکو ویدودو، فرماندار جاکارتا، پایتخت، با پیشی گرفتن 5 درصدی از رقیب خود پراوابو سوبیانتو، ژنرال سابق دولت اندونزی مدعی پیروزی در سومین دوره از انتخابات ریاست جمهوری مستقیم این کشور شده است.

جوکووی به حامیانش در جنوب پایتخت اندونزی گفت: ما به خاطر شمارش آراء که تاکنون صورت گرفته مطمئنیم که پیروز انتخابات شده‌ایم.

هنوز هیچ بیانیه رسمی از جانب رقیب جوکووی اعلام نشده است با این حال معاون رئیس حزب گریندرای پرابوو گفت: هنوز زود است که جوکووی اعلام پیروزی در این انتخابات کند چرا که شمارش آراء‌ همچنان در حال انجام است و ایستگاه‌های تلویزیونی نتایج مختلفی را اعلام می‌کنند. نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری اندونزی 22 ژوئیه(31 تیر) توسط کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور اعلام می‌شود و ما هنوز به این مساله خوشبین هستیم که نامزد ما در این انتخابات پیروز شود.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اندونزی نظرسنجی‌های مختلف در این کشور نشان داد که احتمال پیروزی هر دو نامزد این انتخابات یکسان است.

با این حال نگرانی‌ها از وقوع درگیری‌ و ناآرامی در اندونزی در صورت اعلام نتایج نهایی وجود دارد و سوسیلو بامبانگ یودهویونو، رئیس جمهوری درحال کناره گیری اندونزی به هر دو طرف تاکید کرده تا نتایج نهایی را بپذیرند و از بروز درگیری‌های احتمالی اجتناب کنند.

انتهای پیام

کد N383376

وبگردی