آفتاب

تلاش زنان پناهجو برای خودکشی/ تونی ابوت: باج نمی دهم

تلاش زنان پناهجو برای خودکشی/ تونی ابوت: باج نمی دهم

کوالالامپور – ایرنا – ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا پس از تلاش چند زن پناهجو برای خودکشی در اردوگاه های جزیره کریسمس، گفت: در برابر باج گیری های اخلاقی تسلیم نمی شوم.

به گزارش ایرنا، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه پس از انتشار گزارش هایی در مورد تلاش برخی زنان پناهجویان برای خودکشی، بر مواضع قبلی خود در مورد پناهجویان ایستادگی کرد.

به نوشته تارنمای جاکارتا پست، ˈسارا هانسون یانگˈ از حزب سبز استرالیا که از مخالفان دولت محسوب می شود، گفت که پس از گفت وگو با کسانی که در پناهگاه جزیره کریسمس به سر می برند مطلع شده حدود 10 مادر اقدام به خودکشی کرده اند.

این مادران به این امید که فرزندانشان بدون آنان بتوانند راحت تر وارد استرالیا شوند دست به خودکشی زده اند.

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که از این گزارش ها بی خبر است و آن را دلخراش می داند، ولی از سیاست های خود در قبال پناهجویان عقب نشینی نمی کند.

ˈاریک آبتزˈ یکی از وزیران دولت استرالیا نیز به پارلمان این کشور اعلام کرد که آسیب های جزیی در مورد پناهجویان جزیره کریسمس گزارش شده است.

وی از ارائه جزئیات خودداری کرد.

وی گفت: مراقبت های بهداشتی برای افراد فراهم شده است و زنان و کودکان طبق استانداردهای استرالیا از خدمات بهداشت عمومی بهره مند می شوند.

سیاست های سختگیرانه استرالیا در قبال پناهجویان واکنش های منفی از سوی جامعه بین الملل از جمله آژانس پناهندگان سازمان ملل به همراه داشته است.

کانبرا همچنان بر ادامه سیاست های خود در قبال پناهجویان تاکید دارد.

استرالیا روز دوشنبه نیز در ادامه سیاست های سختگیرانه خود در قبال پناهجویان تایید کرد 41 پناهجوی سریلانکایی را که در تلاش برای رسیدن به استرالیا بودند، به کلمبو تحویل داده است.

استرالیا با بازگرداندن اجباری و غیر داوطلبانه پناهجویان سریلانکایی به کشورشان به رغم ترس از آزار و اذیت آنها، قوانین بین المللی را نیز نقض کرد.

آژانس پناهندگان سازمان ملل از رفتارهای کانبرا در قبال این پناهجویان اظهار نگرانی عمیق کرده است، اما وزیر مهاجرت استرالیا گفته است این کشور تغییری در سیاست های سختگیرانه دولت ایجاد نخواهد کرد.

آساق**د.م**1611
کد N383182

وبگردی