آفتاب

روسیه درمورد دزدی از خطوط لوله گاز به اوکراین هشدار داد

روسیه درمورد دزدی از خطوط لوله گاز به اوکراین هشدار داد

تهران- ایرنا- یک مقام ارشد روسیه روز چهارشنبه هشدار داد اوکراین در صورت مواجهه با کمبود گاز از خطوط لوله صادراتی به اروپا، دزدی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، ˈسرگئی ایوانوفˈ رییس کارکنان کاخ کرملین گفت: ما از تجربیات گذشته دریافته ایم که با رسیدن فصل پاییز و زمستان و زمانیکه اوکراین با مشکل کمبود گاز مواجه می شود، متاسفانه شروع به دزدی می کنند.

روسیه که بخشی از گاز صادراتی خود به اروپا را از طریق خطوط لوله اوکراین ارسال می کند، صادرات گاز به کی یف را ماه گذشته بعد از اینکه اوکراین بدهی های گازی خود به گازپروم یعنی مبلغ پنج میلیارد و 300 میلیون دلار را پرداخت نکرد، متوقف کرد.

بحران اوکراین که از ماه نوامبر2013(آذر) به دلیل امتناع ˈویکتور یانوکوویچˈ رییس جمهوری برکنارشده این کشور از امضای توافق تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شد و ابعاد دشواری یافت، به درگیری های گسترده میان جدایی طلبان طرفدار روسیه و نیروهای کی یف منجر شده است.

این بحران که بدترین رویارویی روسیه و غرب بعد از پایان جنگ سرد نام گرفته، اعمال تحریم هایی از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مسکو و همچنین اختلال در صادرات گاز روسیه به اوکراین را دربر داشته است.

اروپام**9157**1485** 1337
کد N383181

وبگردی