آفتاب
یک بازنشسته سازمان راه آهن خبر داد:

بازنشستگان راه آهن از ابتدای سال حقوق مسكن و اولاد طلبكارند

بازنشستگان راه آهن از ابتدای سال حقوق مسكن و اولاد طلبكارند

سازمان بازنشستگی کشوری مسئولیت پرداخت مزایا را بر عهده سازمان راه آهن گذاشته است/ سازمان راه آهن زیر بار پرداخت مزایا نمی‌رود و سازمان بازنشستگی کشوری را مسئول پرداخت می‌داند.

یک بازنشسته سازمان راه آهن از پرداخت نشدن حق مسکن، حق اولاد، حق عائله مندی و خوار و بار بازنشستگان این سازمان خبر داد.

«علی اصغر کاشانی» در این باره به ایلنا گفت: از ابتدای سال جاری یعنی به مدت 4 ماه است مزایای قانونی بازنشستگان راه آهن پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: مجموع این مزایا حدودا 400 هزار تومان است و از ابتدای سال جاری یک میلیون و 600 هزار تومان از مستمری هر بازنشسته راه آهن پرداخت نشده است.

به گفته کاشانی مستمری بازنشستگان سازمان راه آهن از طرف سازمان بازنشستگی کشوری پرداخت می شود.

در همین رابطه رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان راه آهن ضمن تائید این خبر به ایلنا گفت: مزایای 43 هزار و 500 بازنشسته راه آهن 4 ماه است پرداخت نشده است.

«علی فیضی» ادامه داد: سازمان بازنشستگی کشوری مسئولیت پرداخت مزایا را بر عهده سازمان راه آهن گذاشته و از آن طرف، سازمان راه آهن نیز زیر بار پرداخت مزایا نمی رود و سازمان بازنشستگی کشوری را مسئول پرداخت می داند.

وی افزود: توجیه هرکدام از سازمان های ذیربط برای پرداخت نکردن مزایای بازنشستگان راه آهن، آئین نامه اجرای بودجه 93 است. به نظر می رسد در آئین نامه به طور شفاف سازمان مسئول پرداخت مزایای بازنشستگان راه آهن مشخص نشده و به همین علت سازمان بازنشستگی و سازمان راه آهن از زیر بار پرداخت مزایا شانه خالی می کنند.

کد N383144

وبگردی