آفتاب

زارعی: طیف‌های اشرافی مهره‌های کارساز دشمن در جنگ نرم هستند

زارعی: طیف‌های اشرافی مهره‌های کارساز دشمن در جنگ نرم هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طیف‌های اشرافی مهره‌های کارساز دشمن در جنگ نرم هستند، هشدارهایی در زمینه‌های مذاکرات، اشرافی‌گری و حوادث سال 88 مطرح کرد .

به گزارش خبرنگاری پارلمانی ایسنا، علی اصغر زارعی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس گفت: از فرازهای مهم هشدار رهبری در دیدار با کارگزاران نظام توجه به این نکته اساسی است که هدف استکبار به ویژه آمریکا ایجاد اختلاف در دستگاه محاسباتی مسئولان جمهوری اسلامی است.

او ادامه داد: دشمن از طریق تهدید و تطمیع در صدد گمراه سازی تصمیم مسئولان و تغییر نتایج عملکرد آنان به نفع خویش است. هدف دشمن از تهدید ایجادکردن ترس است تا از پیشروی منصرف و وادار به عقب نشینی شویم و هدف از تطمیع، سست کردن باورهاست. وعده دادن و زیبانشان دادن آینده دوستی و ارتباط با دشمن از تهدید وی فریب بنده تر است. اعتماد و اظهارات و تصاویر فرضی و فریبنده موجب متزلزل شدن دست و دل مسئولان کم بصیرت می‌شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: همین محاسبه غلط است که در لحظه حساس تصمیم گیری، مقام مسئول را به دلیل اعتماد به دشمن دچار خسران و ضرر فراوان می کند. متأسفانه در مقاطع مختلف کسانی بودند که فریب وعده‌های دشمن را خورده‌اند و راه را کنار گذاشتن آرمان‌ها و ارتباط با دشمن می‌دانند. این قبیل مسئولان حتی بدون خط و ربط مستقیم در راستای اهداف دشمن حرکت می‌کنند. به عنوان مثال در حالی که تیم مذاکره کننده در حال مذاکره فشرده است اظهارات قائم مقام بانک مرکزی با یک نشریه آمریکایی که گفته لغو تحریم‌ها اقتصاد ایران را به 6 درصد رشد می‌رساند موجب جسارت دشمن در پای میز مذاکره و دل سرد کردن مردم نسبت به اقتصاد مقاومتی است یا مسئول دیگری که گفت با برداشتن تحریم‌ها میزان جذب سرمایه‌های خارجی افزایش پیدا می‌کند برداشت غلط از واقعیت‌ها و دل بستن به وعده‌های دشمن است.

زارعی اضافه کرد: هزینه چنین محاسبه غلطی عدول از آرمان‌ها و ارزش‌هاست همانگونه که رهبری بیان کردند شکستن تحریم‌ها بیش از اینکه به مذاکره 1+5 وابسته باشند در گرو اعتماد توان داخلی و اقتصاد مقاومتی است. اگر مبنای عمل آن اقتصاد مقاومتی باشد ادامه تحریم‌ها از دستور دشمن خارج خواهد شد. برای برداشتن تحریم‌ها نباید از منابع ملی کوتاه آمد بلکه باید نسبت به خلاقیت در جوانان و مسئولین همت گماشت.

نماینده مردم تهران در ادامه نطق خود گفت: از جمله عوامل موثر در اقتصاد مقاومتی مبارزه با فساد اداری و پرهیز از روحیه اشرافی در میان مسئولین به خصوص مسئولان سطوح عالی است. برخورد با مفاسد اقتصادی با شبکه عنکبوتی که دارند کار سختی شده هرچند اقدامات اخیر قوه قضاییه قابل توجه است اما برخورد نکردن با عده‌ای وابسته به مسئولان که پرونده قطور دارند از نقاط جدی ضعف ماست.

وی افزود: همین طیف از افراد اشرافی مهره‌های کارساز دشمن از جنگ نرم هستند. پرونده فساد کرسنت از این دسته‌اند. جمهوری اسلامی خسارت‌های آن را نمی‌پذیرد بلکه متوجه مفسدین است و آنها باید پاسخگویی این رفتارشان باشند. البته نقش فعالی از سوی مجلس به عنوان نظارت کمتر دیده می‌شود از هیأت رئیسه انتظار است در این مورد نقش بیشتری ایفا کند در برخی شرایط شاهد ممانعت از این نقش نظارتی در استیضاح و فرسایشی کردن سوال از وزراء بوده‌ایم.

این نماینده مجلس بخشی دیگر از نطق خود را به حوادث 88 و 78 اختصاص داد و گفت: فتنه 88 بیانگر جریانی است که به جای اتکا به اسلام و ملت دل به حمایت اجانب دوخت. این‌ها قدیم الاسلام‌هایی هستند که بین نظرات و شناخت دیروزشان و اظهارات امروزیشان تفاوت بسیاری وجود دارد. اینها در پشت نام امام قرار می گیرند ولی بر خلاف امام عمل می کنند؛ از سعه صدر نظام در برخورد با سردمداران فتنه دچار سوء برداشت شده‌اند و به جای توبه و بازگشت به مردم در موضع طلبکارانه از نظام قرار گرفته اند.

انتهای پیام

کد N383138

وبگردی