آفتاب

تذکر نماینده صومعه‌سرا به تیم مذاکره‌کننده

تذکر نماینده صومعه‌سرا به تیم مذاکره‌کننده

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی خطاب به تیم مذاکره‌کننده، اظهار کرد: بیش از خوش‌باوری‌ها و ژست و فیگورهای دیپلماتیک به بصیرت و آرمان‌های ملت بزرگ توجه کنید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا خصوصی ثانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمدی گیلانی، گفت: علت نامگذاری سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی به معنای روی آوردن به اقتصاد مقاومتی با توجه به صدور تحریم با انگیزه چهارگانه هسته‌ای، تروریسم، حقوق بشر و با هدف‌گیری تحریم‌های تسلیحاتی، هسته‌ای، موشکی، مالی، انرژی و مسدود کردن دارایی‌ها و منع تجارت است.

وی ادامه داد: امید است با اراده ملت و مدیریت دولت، اقتصاد مقاومتی به صورت یک فرهنگ نجات دهنده تبیین و محقق شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله پس از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی طرح یا لایحه اساسنامه نفت از فیلتر مجلس خواهد گذشت و بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور یعنی شرکت ملی نفت بدون اساسنامه نخواهد ماند.

خصوصی ثانی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: با توجه به مقاومت ملت مقتدر که منتج به مذاکره 1+5 کشور قلدر دنیا با ایران روی یک میز مذاکره شد دنیا متوجه منطق و مظلومیت ما می‌شود بنابراین باید از این میراث گرانبها صیانت کنیم.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: توجه به اصل 84 قانون اساسی از یک طرف و امتناع وزیر خارجه در اطلاع‌رسانی شفاف مذاکرات ژنو به نمایندگان از طرف دیگر که گویی نمایندگان نامحرمند تا چه رسد که ملت بخواهد بداند.

وی افزود: به هر حال آقای وزیر و همه دست‌اندرکاران مذاکرات ژنو هوشیار و بیدار باشید که مبادا سهل‌انگاری و کوتاه آمدن‌های مصلحتی سیلی دشمن را به صورت مقاومت ملت بکشاند بنابراین بیش از خوش‌باوری‌ها و ژست و فیگورهای دیپلماتیک، بصیرت، دانایی و توجه به آرمان این ملت بزرگ لازم است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در خصوص بودجه‌ریزی باید با شیوه‌ای مدرن و به دور از وابستگی به نفت و برپایی درآمدهای حاصل از اخذ مالیات دریچه جدیدی را باز کرد و اقتصادی درست و پاسخگو را تنظیم و به اجرا در آورد که در آن فرار مالیاتی گسترده، نظام اداری کند و زمان‌بر، فعالیت غیرقانونی بانک و بازار بورس و بازاری پر از معاملات پنهانی نباشد.

خصوصی ثانی با تاکید بر بررسی تسهیلات داده شده به بانک‌ها و معوقات بانکی، تصریح کرد: چه کسی، چه تشکیلاتی و چه باند مافیایی پاسخگوی سیاست‌های غلط بانک‌های کشور است که حتی سارق جار می‌زند سارق را بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: سوالات نمایندگان بیدار ملت در خصوص مشکلات کشور و تخلفات برخی مسئولان و پاره‌ای از مدیران قانون‌شکن که به ادعای دولت از چندهزار نفر می‌گذرد ای کاش به تعداد انگشتان دست برسد و اراده ملت در تحقق اقتصاد مقاومتی متبلور شود.

نماینده مردم صومعه‌سرا در پایان با تاکید بر توجه به تولید داخل در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود به مسئولان تذکر داد و گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه‌سرا فاقد امکانات درمانی و فضای مناسب است.

انتهای پیام

کد N383050

وبگردی