آفتاب

نظر معاون وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم بحرین برای اخراجش/رهبر "جمعیت الوفاق" احضار شد

نظر معاون وزیر خارجه آمریکا درباره تصمیم بحرین برای اخراجش/رهبر "جمعیت الوفاق" احضار شد

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر که به عنوان عنصر نامطلوب از سوی بحرین معرفی و از این کشور اخراج شد، اعلام کرد: تصمیم اخیر بحرین هیچ ارتباطی به شخص من ندارد و این اقدام با هدف کارشکنی در انجام مذاکرات میان دولت و مخالفان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، "تام مالینوسکی"، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور دموکراسی و حقوق بشر در صفحه شخصی خود در توییتر در خصوص اقدام اخیر بحرین نوشت: بحرین از من خواست تا به اتهام دخالت در امور داخلی این کشور را سریعا ترک کنم.

مالینوسکی در صفحه خود اظهار کرد: این اقدام بحرین هیچ ربطی به شخص من ندارد و تنها با هدف از بین بردن و برهم زدن روند گفتگوهاست اما همگان باید برای برقراری گفتگو و آشتی ملی تلاش کنند.

این در حالی است که خلیفه بن سلمان آل خلیفه، نخست وزیر بحرین در این خصوص گفت: در هر تصمیمی دائما به مواضع و قدرت ملت تکیه کرده‌ایم و اگر مردم از هر تصمیم ما خوشحال شوند ما بسیار بیشتر از آنها خوشحال خواهیم شد.

خلیفه بن سلمان افزود:‌ اجرای قانون امری یکسان و ضروری در تمام کشورهاست و کسی که به دنبال ایجاد تفرقه میان مردم یک کشور باشد جایی در بحرین ندارد و کسی که برای ایجاد شکاف در بین مردم و در راستای حمایت از گروها‌یی که خشونت را تغذیه می‌کنند، تلاش می‌کند، عنصر نامطلوب است.

نخست وزیر بحرین اظهار داشت: ملت بحرین هرگز کسی که خواهان خروج از اجماع ملی است را نمی‌پذیرند و این ملت همچنان مخالف خسارت زدن به امنیت کشور و ثبات آن هستند.

تصمیم اخراج بعد از دیدار مالینوسکی و علی سلمان، دبیرکل گروه مخالف "جمعیت الوفاق" و تعدادی از رهبران مخالف دولت این کشور اتخاذ شد.

از سوی دیگر، جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد که وزارت کشور عصر سه‌شنبه علی سلمان را درباره نشستش با مسئول آمریکایی احضار کرد.

سخنگوی جمعیت الوفاق به رویترز گفت: مسئولان بحرین علی سلمان و خلیل مرزوق، معاون سیاسی‌اش را احضار کردند.

پیشتر گروه مخالف "الوفاق" در بیانیه‌ای اعلام کرد: علی سلمان یکشنبه از هیات دیپلماسی و مردمی و تعدادی از شخصیت‌ها در مقر اصلی این گروه استقبال کرد.

مشخص شد در این نشست تام مالینوسکی و هیات بلند پایه آمریکایی و معاون سفیر انگلیس در بحرین، محمد رضا بابایی، ‌کاردار سفارت ایران و محمد هادی روحانی، معاون وی حضور داشتند.

بنابر این بیانیه، الوفاق در این نشست در خصوص اوضاع عمومی بحرین، بحران سیاسی که به دنبال خواسته‌های مردم مبنی بر تغییر دموکراسی و پایان دادن به دیکتاتوری در کشور ایجاد شده گفتگو کرد.

از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از این تصمیم بحرین اعلام کرد: مالینوسکی همچنان در بحرین خواهد ماند و آنجا را ترک نخواهد کرد.

ساکی، خاطرنشان کرد: ماموریت مالینوسکی در بحرین تحکیم روابط دوجانبه میان طرفین و حمایت از تلاش‌های آشتی و اصلاحاتی است که حمد بن عیسی پادشاه بحرین برای کشور اتخاذ کرده بود.

انتهای پیام

کد N382765

وبگردی