آفتاب

احمدزی: اعتقادی به فرهنگ زورگویی ندارم/ کرزای: نتایج پس از رسیدگی به شکایت‌ ها مشخص می شود

احمدزی: اعتقادی به فرهنگ زورگویی ندارم/ کرزای: نتایج پس از رسیدگی به شکایت‌ ها مشخص می شود

یکی از نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که اعتقادی به فرهنگ زورگویی ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های افغانستان، اشرف غنی احمدزی نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری با موفقیت خواندن برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که اعتقادی به فرهنگ زورگویی ندارد.

وی با اشاره به اینکه مردم افغانستان به خواست مشروع خود نزدیک‌ تر شده‌ اند افزود اعلام نتایج ابتدایی انتخابات باعث کاهش سردرگمی ها شده‌ است.

این نامزد انتخاباتی اظهار داشت که مخالف اقدام یک جانبه و غیرقانونی است زیرا این مسئله برای کشور زیانبار بوده و باید طبق قانون عمل کرد.

این اظهارات درحالیست که اعضای ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله ضمن انتقاد از اعلام نتایج ابتدایی انتخاباتی اعلام کردند تا زمانی‌ که آرای پاک از ناپاک جدا نشوند، نتایج را نمی‌ پذیرند. ستاد انتخاباتی تحول و تداوم نیز از اعلام نتایج ابتدایی استقبال کردند.

اشرف غنی احمدزی تصریح کرد که از تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات درباره رسیدگی به ۱۹۳۰ محل رای‌ دهی صمیمانه قدردانی می کند.

خبر دیگر اینکه حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان اعلام نتایج نخستین دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را گام دیگری در راه پایان فرایند انتخابات افغانستان برشمرد و گفت نتایج انتخابات پس از رسیدگی به شکایت‌ ها مشخص می شود.

مطابق اعلام "یوسف نورستانی" رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان از مجموع 8 میلیون رای شمارش شده "اشرف غنی احمد زی" با 4 میلیون و 485 هزار و 888 رای در مقام نخست قرار گرفت و توانست 56.44 درصد آرا را از آن خود کند. همچنین "عبدالله عبدالله" با 3 میلیون و 461 هزار و 639 رای و با کسب 43.56 درصد آرا در مقام دوم جای گرفت.

کد N382686

وبگردی