آفتاب

اشرف بروجردی: صدای وحدت جوانان اصلاح‌طلب به گوش می‌رسد

اشرف بروجردی: صدای وحدت جوانان اصلاح‌طلب به گوش می‌رسد

یک عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب گفت: وجود شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب نشان‌دهنده خط‌ مشی مشخص این جوانان است و امروز صدای وحدت این عزیزان به گوش همگان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اشرف بروجردی شب گذشته (سه‌شنبه) در مراسم افطار شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب اظهار کرد: جوانان در ساختن فرهنگ جامعه و آینده آن تلاش می‌کنند و امیدواریم که این تلاششان ثمر داشته باشد. این حرکت جبهه هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب نشان‌دهنده هدف و خط مشی مشخص جوانان اصلاح‌طلب است. آنها به این نکته رسیده‌اند که کنار هم بودنشان نتایج مثبتی بوجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه "در هشت سال گذشته فضای ناامیدی بر جوانان حاکم شده بود"، تصریح کرد: اگرچه در چند سال گذشته جوانان احساس غیرمؤثر بودن می‌کردند، که این خود می‌تواند زمینه فروپاشی یک جامعه باشد، اما امروز بر اساس آمارها می‌دانیم که میانگین سنی جامعه امروز به سمت سازندگی در حرکت است.

این عضو بنیاد باران با اشاره به اینکه "نسل سازندگی یعنی نه نسل کم سن و سال و نه نسل فرسوده"، افزود: بر اساس آمارهای موجود، 65 درصد جامعه ما را امروز محدوده سنی پویا و سازنده تشکیل می‌دهد. در نتیجه این حاکمیت است که می‌تواند از این فرصت بهره ببرد و ذهنیت جامعه را نسبت به جوانان پاک و اصلاح کند.

وی همچنین اظهار کرد: از آن رو می‌گویم ذهنیت جامعه باید نسبت به جوانان پاک شود که جوانان در هشت سال گذشته به تقابل با ارزش‌های جامعه متهم بودند و همین اتهام موجب شد که نتوانند در قالب یک حزب فعالیت کنند. اولین کار برای یک موفقیت، انسجام گروه‌ها و افراد در قالب تشکل و حزب است.

بروجردی در ادامه با اشاره به ضرورت جوان‌گرایی در فرهنگ‌سازی جامعه، گفت: فرهنگ جامعه را همین جوانان می‌سازند. امروز ساختار و مدل جامعه عوض شده است. در گذشته همه‌چیز بر اساس سنت و قومیت‌گرایی بود اما امروز قوم‌گرایی مطرح نیست بلکه بودن قومیت و ملیت‌های مختلف در کنار هم یک فرصت مهم است و نباید به عنوان تهدید به این جمع‌گرایی نگاه کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: کنار هم قرار گرفتن جوانان اصلاح‌طلب یک حرکت ارزشمند و قابل تقدیر است. امیدوارم این جوانان بتوانند برای نسل آینده، ایرانی آزاد، آباد و مستقل را فراهم کنند. اگرچه جوانان سازنده نسل آینده هستند اما باید از تجربه گذشتگان به عنوان چراغ راه استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و فعالان مدنی از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای، مصطفی کواکبیان، داریوش قنبری، احمد حکیمی‌پور، نرگس محمدی، علی‌محمد غریبانی و سعید نورمحمدی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N382491

وبگردی