آفتاب

کوهکن: دلواپس‌ها طوری حرف بزنند که به منافع ملی ضربه وارد نشود

کوهکن: دلواپس‌ها طوری حرف بزنند که به منافع ملی ضربه وارد نشود

کوهکن با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5، گفت: در حال حاضر عده‌ای در کشور دلواپس مذاکرات هستند و عده‌ای دیگر در مقابل آنها می‌گویند دل‌آرام هستند در حالیکه بوجود آمدن این تقابل مناسب نیست.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه "در مورد مسائلی که در کشور در ارتباط با موضوع هسته‌ای مطرح است نباید دچار افراط و تفریط شد"، گفت: اگر نگرانی‌ برخی از افراد و مطالبی که در این ارتباط مطرح می‌کنند در حدی باشد که هرگونه مذاکره و بحث‌های هیأت ایرانی را با چالش و سوال مواجه کند، این به صلاح مملکت نیست اما از سوی دیگر به صرف اینکه مسئولان اعلام کنند ما به منافع کلان کشور در مذاکرات توجه داریم و افراد نیز با توجه به این صحبت بگویند پس ما خیالمان راحت است و هیچ سوال و دغدغه‌ای نداریم، این نیز درست نیست.

وی با بیان اینکه "گروهی که ما با آن مذاکره می‌کنیم افراد خوابی نیستند که ما بخواهیم آنها را بیدار کنیم، بلکه آنها خودشان را به خواب زده‌اند و بیدار کردن فردی که خودش را به خواب زده کار سخت‌تری است"، افزود: آنها در طول مذاکرات ابایی ندارند که وارد محدوده‌هایی شوند که صلاحیت در مورد آن ندارند مسائلی چون حقوق بشر یا مسائل نظامی و دفاعی. گرچه مقامات ایرانی بارها با قاطعیت گفته‌اند که وارد شدن این مسائل حاشیه‌ای به مذاکرات را نمی‌پذیرند.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس با بیان اینکه "به این حرف‌ها و اخبار ضد و نقیضی که از سوی طرف مقابل مطرح می‌شود نباید اعتماد کرد و پذیرفت"، اظهار کرد: در حال حاضر گروهی در کشور می‌گویند دلواپسند و عده‌ای در مقابل می‌گویند دل‌آرامند. بوجود آمدن چنین تقابلی درست نیست گرچه این دل‌آرام‌ها نیز در دل صحبت‌هایشان دلواپسی‌هایی دارند.

کوهکن ادامه داد: از طرف گروه مقابل ادعاها و صداهای مختلفی مطرح می‌شود و این به صورت طبیعی نگرانی‌هایی ایجاد می‌کند. اگر افرادی می‌گویند ما دلواپس هستیم نباید آنها را تخطئه کنیم. ما باید از آنها بخواهیم که به گونه‌ای حرف بزنند که به منافع کلان کشور ضربه وارد نشود، به یک صدایی که در درون حاکمیت در مورد پرونده هسته‌ای وجود دارد ضربه‌ای وارد نشود و از سوی دیگر به گونه‌ای صحبت کنند تا دشمنان از مطالب آنها سوءاستفاده نکنند.

وی همچنین اظهار کرد: دولت و شخص رئیس‌جمهور نیز مطالبه‌ای دارند مبنی بر اینکه مردم و منتقدان به آنها اعتماد کنند و آنها کار را جلو می‌برند ولی به نظرم این موضوع خیلی خواسته منطقی نیست و باید با پاسخ دادن به شبهاتی که منتقدان مطرح می‌کنند ابهاماتی که ممکن است برای منتقدان وجود داشته باشد را پاسخ دهند.

این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه "همه باید تلاش کنیم که یک صدا از کشور در مورد این موضوع به فضای بین‌المللی منتقل شود"، گفت: امیدواریم که کار هیأت مذاکره‌کننده کشور با همان سیاست برد - برد به نتیجه مطلوب برسد ولی اگر طرف مقابل بخواهد زیر وعده‌هایش بزند و در واقع درصدد باشد که یک ریال بدهد و میلیونی بگیرد، این موضوع با سیاست برد - برد همخوانی ندارد و باید برای اجرای سیاست‌های بعدی که نظام در چنین موقعیتی اتخاذ می‌کند یک هماهنگی و همصدایی برای اجرای این سیاست‌ها به وجود آید و اینگونه نباشد که یک عده‌ای بگویند که ما از قبل گفته بودیم نباید به اینها اعتماد کرد و عده‌ای نیز بگویند تقصیر ما نیست در واقع یک فضای اختلاف رسانه‌ای و بگو مگو ایجاد نشود.

انتهای پیام

کد N382241

وبگردی