آفتاب

کارکنان شرکت ملی برق یونان دست به تظاهرات زدند

کارکنان شرکت ملی برق یونان دست به تظاهرات زدند

آتن- ایرنا- کارکنان شرکت ملی برق یونان روز سه شنبه به نشانه مخالفت با احضار اجباری و واگذاری این شرکت به بخش خصوصی دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایرنا، کارکنان شرکت ملی برق یونان که از حمایت تعدادی از سندیکاهها و احزاب سیاسی برخورددار بودند، با تجمع در میدان سینداگما ، در مقابل پارلمان این کشور دست به تظاهرات زدند.

در همین حال حزب چپ ائتلاف (سی ریزا) با انتقاد شدید از تصمیم دولت مبنی بر واگذاری شرکت ملی برق این کشور به بخش خصوصی ، در تلاش برای سوق دادن پارلمان این کشور به تصویب طرح برگزاری همه پرسی در باره سرنوشت شرکت ملی برق می باشد.

براساس قوانین موجود یونان ، چنانچه تعداد 120 نماینده پارلمان خواستار برگزاری همه پرسی در مورد موضوع و یا مساله شوند، پارلمان موظف به بحث، تصویب و دولت مجبور به برگزاری همه پرسی خواهد شد.

بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول (موسوم به تروئیکا یعنی وام دهندگان خارجی به یونان)، پرداخت یک میلیارد یورو از وام 130 میلیارد یورویی را مشروط به واگذاری تمام یا بخشی ازشرکت ملی برق به بخش خصوصی کرده است.

تروئیکا، سه سال پیش با پرداخت مبلغ 130 میلیارد یورو در مدت سه سال به صورت مرحله ای، مشروط به اینکه دولت یونان تمام خواسته های آنان را تصویب و مرحله به مرحله اجرا کند، موافقت کرد.

اروپام**2170** 3404
کد N381983

وبگردی