آفتاب

روحانی: فرهنگ ایثار و شهادت را همیشه باید در این سرزمین زنده نگه داریم

روحانی: فرهنگ ایثار و شهادت را همیشه باید در این سرزمین زنده نگه داریم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: همه تلاش کنیم که فرهنگ ایثار را در این کشور زنده نگه داریم چون اگر فرهنگ ایثار زنده بماند، هیچ دشمنی نمی‌تواند به کشور، منافع، ملت،‌ عزت و شرف ما صدمه وارد کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، رییس جمهور در ضیافت افطار در حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران با بیان این که بهترین ماه و ماه عبادت و توجه به حق ماه رمضان است، اظهار کرد: خداوند چه کرامتی به انسان کرده است که مستقیم با بندگان کوچک و ضعیف خود سخن می‌گوید. نه تنها آنهایی که به او ایمان آورده‌اند بلکه در قرآن می‌فرماید یا ایها الناس و یا ایها الانسان. همچنین خدای بزرگ به ما نیز اجازه سخن گفتن داده است. اگر خدا به ما اجازه نمی‌داد با او حرف بزنیم و ما را لایق نمی‌دانست چقدر زندگی سخت می‌شد؛ چرا که ما در همه گرفتاری‌ها به خداوند پناه می‌بریم.


وی با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت را باید در این سرزمین برای همیشه زنده نگه داشت، گفت‌: خداوند پاداش‌دهنده واقعی تلاش‌ها و ایثار انسان‌هاست و اگر خداوند زحمات و ایثار و فداکاری‌های انسان‌ها را ارج ندهد چطور می‌توانستیم ایثار ایثارگران را پاسخ دهیم. دولت خیلی کوچک‌تر از این حرف‌هاست و حتی اگر همه مردم جمع شوند و هر آنچه دارند، تقدیم خانواده ایثارگران کنند باز به ایثار ایثارگران پاسخ نداده است.



رییس‌جمهور اظهار کرد: یکی از بزرگانی که درس ایثار و فداکاری به ما آموخت، خدیجه کبری بود که همه جا برای پیامبر و اسلام ایثار و فداکاری کرد و شما خانواده شهدا و ایثارگران نیز همان‌طور وفادار فرزندان و همسران و پدران و مادران خود هستید و هیچ افطاری نیست که به یاد آنها نباشید و این وفاداری را از پیامبر اکرم (ص) آموخته‌اید که همواره به یاد خدیجه کبری بودند و از این همسرشان به بزرگواری یاد کرده‌اند.



رییس جمهور با بیان این که در ماه رمضان صدای اذان پایان‌دهنده هر سخنرانی است، گفت: دلم می‌خواست با شما که در پیشگاه خداوند دعایتان با زبان روزه بر سر افطار برای کشور و ملت و رهبری معظم و خدمتگزاران نظام با ارزش است، بیشتر سخن بگویم و از شما می‌خواهم برای خدمتگذاران این سرزمین دعا کنید.




کد N381953

وبگردی