آفتاب

مخالفت اشرف غنی با تشکیل حکومت موازی در افغانستان/ آماده تشکیل دولت فراگیر هستیم

مخالفت اشرف غنی با تشکیل حکومت موازی در افغانستان/ آماده تشکیل دولت فراگیر هستیم

نامزد دارنده بیشترین آرای اولیه در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از آمادگی خود برای تشکیل دولت فراگیر ملی و مذاکره با عبدالله عبدالله نامزد ناراضی از نتایج اعلام شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، "اشرف غنی احمدزی" نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که بنا بر اعلام نتایج اولیه، از رقیب خود "عبدالله عبدالله" پیش است، طی نشستی خبری در کابل گفت ضمن پذیرش این نتایج، مخالف هر گونه اقدامات فراقانونی است. وی با بیان این که همه مسائل باید از طریق مراجع قانونی پیگیری شود اظهار داشت منتظر اعلام نتایج نهایی می ماند.

در حالی که عبدالله عبدالله نتایج اعلام شده را نپذیرفته و خود را پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان می داند، اشرف غنی این واکنش را غیرقانونی نامید و آن را برای سلامت کشور زیانبار دانست. وی همچنین ضمن اعلام آمادگی خود برای تشکیل یک حکومت فراگیر ملی بر اساس مشارکت عادلانه گفت آماده مذاکرات سیاسی با ستاد انتخاباتی عبدالله است.

در همین حال دفتر نمایندگی سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با نشر اعلامیه ای نتایج اولیه اعلام شده را نهایی ندانسته و تاکید کرد این نتایج قابل تغییر است. در این اعلامیه از کمیسیون های انتخاباتی نیز خواسته شده تا در پیشبرد مسایل انتخاباتی مسئولانه و شفاف عمل کنند. یوناما از کمیسیون های انتخاباتی خواست تا اقداماتی را برای تفتیش بیش از 7000 حوزه رای گیری که از سوی نامزدها مطرح شده، مورد توجه قرار دهند.

کد N381925

وبگردی