آفتاب

بررسی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها

بررسی اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون شوراها

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس و اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر خجسته در خصوص جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در اصل 64 قانون اساسی پیش‌بینی شده که پس از 10 سال از تاریخ همه‌پرسی سال 1368 و با درنظر گرفتن عوامل انسانی، سیاسی، جغرافیایی و نظایر آن‌ها حداکثر 20 نفر نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اضافه شود.

وی ادامه داد: در این اصل همچنین پیش‌بینی شده که محدوده حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان را قانون تعیین می‌کند که بر این اساس کمیسیون شوراها درنظر دارد تا ضمن بررسی افزایش تعداد نمایندگان نسبت به اصلاح جداول حوزه‌های انتخابیه اقدام نماید.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور دامنه این طرح را بسیار وسیع و گسترده و در سطح ملی و با حساسیت زیاد دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد نمایندگان و اصلاح جداول انتخاباتی نکته‌ای حساس و حیاتی است که به صورت ویژه در کمیسیون مورد رسیدگی قرار گرفته و مجموع نظرات نمایندگان در این زمینه اخذ شده است.

خجسته در پایان گفت: در جلسه امروز از نمایندگانی که پیشنهادی در این رابطه داشتند دعوت شد تا نقطه نظرات خود را اعلام کرده و هفته آینده در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

کد N381752

وبگردی