آفتاب
اخبار عراق/

عشایر اللهیبی علیه داعش قیام کردند/هلاکت مشاور رسانه ای البغدادی

عشایر اللهیبی علیه داعش قیام کردند/هلاکت مشاور رسانه ای البغدادی

آغاز انتفاضه عشایر اللهیبی علیه داعش، آزادی سازی مناطق جدید در الانبار و هلاکت مشاور رسانه ای ابوبکر البغدادی از مهمترین اخبار عراق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه السومریه، یک منبع آگاه در استان نینوا اعلام کرد: عشایر اللهیبی در منطقه الحاج علی در نزدیکی منطقه مخمور در 85 کیلومتری جنوب شرق موصل علیه تروریست های داعش دست به قیام زده اند و مانع از ورود داعش به روستای خود شده اند.

این منبع همچین از درگیری های شدید میان تروریستها داعش و عشایر در منطقه القیاره در نود کیلومتری جنوب موصل پس از اینکه تروریستهای داعش قصد حمله به الشرقاط در شمال صلاح الدین را داشتند خبر دادند.

در این درگیری ها از سلاح های سبک و سنگین استفاده شد و والی داعش در القیاره و تعدادی از همراهانش زخمی شدند.

یک منبع امینتی در نینوا از هلاکت عبدالوهاب العبیدی مشاور رسانه ای ابوبکر البغدادی در موصل خبر دادند.

در الانبار نیروهای امنیتی منطقه کیلومتر پنج توسط نیروهای امنیتی به طور کامل از لوث داعش آزاد شد.

از سوی دیگر نیروهای مردمی حمله داعش را به منطقه دجله در جنوب تکریت دفع کردند و تعداد زیادی از تروریست های داعش را به هلاکت رساندند.

یک منبع آگاه در نینوا فاش کرد: تروریست های داعش از ترکیه به موصل بنزین وارد می کنند و تانکرهای حامل بنزین از طریق کردستان عراق و جاده دهوک به موصل برای داعشی ها وارد می شود و سپس تروریستهای داعش آن را به قیمت لیتری 1600 دینار می فروشند.

از سوی دیگر نوری المالکی نخست وزیر عراق سرتیپ رائد شاکر جودت رئیس پلیس واسط را به عنوان رئیس پلیس عراق و قاسم رافد را به عنوان رئیس پلیس واسط تعیین کرد. وی شنبه گذشته محسن الکعبی رئیس پلیس عراق و علی غیدان فرمانده نیروی زمینی را از سمت شان برکنار کرده بود.

در صلاح الدین یک منبع امنیتی از ذبح 5 کودک در برابر دیدگان مادرشان در روستای الزویه در بیجی در شمال تکریت از سوی تروریست های داعش به سبب مشارکت پدران این کودکان در جنگ علیه داعش خبر داد.

از سوی دیگر قاسم عطا سخنگوی نیروهای مسلح عراق از ادامه پیشروی به سوی تکریت و آزادی آن در آینده نزدیک خبر داد و تنها مشکل را جان غیرنظامیان دانست.

همزمان رسانه های عراقی از تحت تعقیب قرار گرفتن کسانی که گذرنامه داعش را داشته باشند خبر دادند.

یک منبع امنیتی در صلاح الدین اعلام کرد: یک عامل انتحاری که خودرو بمبگذاری شده ای را هدایت می کرد سبب شهادت 6 داوطلب و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

رسانه های عراقی بیان کرد: 600 داوطلب برای کمک به نیروهای امنیتی از الرمیثه در استان المثی رهسپار سامراء، موصل، الانبار و تکریت شده اند.

صادق السلطانی استاندار بابل گفت: نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروی هوایی بیست تروریست داعشی را در منطقه جرف الصخر در شمال بابل به هلاکت رساندند. نیروهای امنیتی بر بیشتر مناطق مسلط شده اند.

کد N381701

وبگردی