آفتاب
تذکرات شفاهی نمایندگان در پایان جلسه علنی امروز (سه شنبه)

حقیقت پور: نیازمند آرامش در داخل کشور هستیم/ امیدواریم مجلس سهم به سزایی در تولید و ایجاد آرامش در مملکت داشته باشد

حقیقت پور: نیازمند آرامش در داخل کشور هستیم/ امیدواریم مجلس سهم به سزایی در تولید و ایجاد آرامش در مملکت داشته باشد

تهران – ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اتفاقات منطقه و مذاکرات هسته ای باید تمام مسایل داخل کشور را با آرامش جلو ببریم و امیدواریم مجلس به عنوان رکن رکین نظام در تولید و ایجاد آرامش در مملکت سهم به سزایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا «منصور حقیقت پور» طی تذکر شفاهی در پایان جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس با اشاره به شرایط پیچیده منطقه ای و بویژه کشور عراق گفت: توقع می رود در شرایط حساس در عراق گروه های سیاسی پشت سر مرجعیت وحدت خود را حفظ کنند تا بحران را حل کنند.

وی افزود: باتوجه به اتفاقاتی که در منطقه رخ می دهد و همچنین مذاکرات هسته ای نیاز است در داخل کشور تمامی مسایل را با آرامش جلو ببریم و امیدواریم مجلس به عنوان رکن رکین نظام در تولید و ایجاد آرامش در مملکت سهم به سزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: به نظر می رسد برای عبور از شرایط رکود تورمی نیازمند تصمیمات اساسی دولت هستیم و دولت هرچه سریعتر تصمیمات اساسی خود را برای خروج از تورم اعلام کند تا وضعیت اقتصادی کشور به حرکت دربیاید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: به شدت نیازمند ارایه خدمات عمرانی در کشور هستیم. طی چند سال گذشته نتوانسته ایم در این بخش اقدامات مناسبی داشته باشیم و باتوجه به اینکه 3 میلیون نفر در این بخش مشغول به کار است لازم است بخش عمرانی فعال شود.

وی همچنین بر لزوم تسریع در تکمیل راه آهن اردبیل تاکید کرد و گفت: 15 سال است که راه آهن اردبیل شروع شده اما میزان پیشرفت فیزیکی آن 30 درصد است از وزارت راه درخواست مجدانه داریم این طرح را فعال کند.

همچنین منظری توکلی نماینده بافت و رابر در تذکری شفاهی با اشاره به اظهارات روز گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بانک ها می توانند در اقتصاد هم نقش منفی و هم نقش مثبت داشته باشند گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی برای ایفای نقش مثبت بانک ها اقدام کنند.

وی همچنین از اقدامات دولت درباره جلوگیری از روز بحران آب در شهرهای بافت و رابر قدردانی کرد.

همچنین شمس اللـه شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد طی تذکری به رییس جمهوری خواستار پرداخت تسهیلات کم بهره و استمهال وام کشاورزان در غرب مازندران شد.

وی گفت: کشاورزان در منطقه غرب مازندران بر اثر بارش برف در سال گذشته دچار خسارت شدند و امسال هم فاقد محصول هستند.

وی همچنین طی تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در ایمن سازی محور ساحلی تنها جاده غرب مازندران و همچنین آزادراه تهران شمال شد.

وی از وزیر جهاد کشاورزی هم خواست درباره علت تعطیلی طرح های جنگلداری در شمال کشور توضیح دهد.

سیدعلی محمد بزرگواری نماینده کهگیلویه بهمئی و چرام با استناد به اصل 84 قانون اساسی خطاب به رییس جمهوری گفت: پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه دیدار با مسوولان نظام متذکر می شوم که اعتدال یعنی اسلام، یعنی اشدالکفار و رحماء بینهم.

وی افزود: چگونه است در دولت اعتدال شما تلاش برای مدارا و رحمت با کفار مشاهده می شود اما در وزارت نفت در استخدام جوانان تحصیلکرده که کلیه مراحل استخدام را گذرانده اند با بهانه هایی مانع تراشی می شود.

وی ادامه داد: چگونه است که به بهانه چند مورد استثنا با سرنوشت تحصیلی 3000 دانشجوی دکتری توسط وزیر علوم بازی می شود و سرپرستانی برای دانشگاه ها منصوب می شوند که در فتنه 88 شرکت داشته اند.

وی ادامه داد: با نسبت دادن بی سواد، افراطی و بی شناسنامه به منتقدین دلسوز اعتدال محقق نمی شود نکند فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه به بهانه اعتدال نیروهای مومن کنار زده نشوند به فراموشی سپرده و با نیروهای مومن برخورد حذفی شود.

سیام(3)**2021**س.ق **1418
کد N381087

وبگردی