آفتاب

کارخانه‌ای برگزاری آزمون برای داوطلبان نمایندگی مجلس را خواستار شد

کارخانه‌ای برگزاری آزمون برای داوطلبان نمایندگی مجلس را خواستار شد

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد آزمونی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابراهیم کارخانه‌ای در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مغزافزار و قوه متفکره نظام است، گفت: نمایندگان قله توانمندی‌های ملت‌اند که بلندای آن را مردم تعیین می‌کنند.

وی ادامه داد: باید در رقابتی ارزشی قله‌های انتخاب مردم به حدی مرتفع باشد که انسان‌های فرصت‌طلب نتوانند با هماهنگی صاحبان ثروت و قدرت و قول و قرار و سفره‌های رنگین انتخاباتی به مجلس راه پیدا کنند.

نماینده مردم همدان تاکید کرد: پس از 30 سال از راه‌اندازی مجلس تحول اساسی در راستای بهره‌گیری از توانمندی‌های نمایندگان برای رفع سریعتر مشکلات کشور امری ضروری است.

کارخانه پیشنهاد داد: آزمونی جامع برای سنجش توانایی‌های پایه داوطلبان قبل از ثبت‌نام می‌تواند بر توانمندی و کارآیی مجلس بیفزاید.

این نماینده مجلس همچنین با اشاره به مذاکرات تیم هسته‌ای کشورمان، گفت: تیم مذاکره‌کننده هرگز از حقوق مسلم که بر اساس ماده 4 ان‌پی‌تی از سوی 130 کشور به رسمیت شناخته شده کوتاه نخواهد آمد. چنانچه عدم عضویت در ان‌پی‌تی مانع از دستیابی رژیم صهیونیستی به سلاح هسته‌ای نیست نباید عضویت ایران مانع از دستیابی مشروع به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای شود.

وی همچنین تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی را جنگ تحمیلی اقتصادی خواند و تاکید کرد که جز با مدیریت جهادی پیروزی در آن ممکن نیست. این مهم مدیریت باکری‌ها، خرازی‌ها و چمران ها نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدان جنگ اقتصادی علیه دشمن را می‌طلبد.

کارخانه اضافه کرد: مدیریت جهادی یک قله است که تنها نیروهای مقتدر که راه‌های صعود به قله را می‌شناسند توان عبور از گردنه‌های سخت آن را دارند. مدیریت معمولی و احیانا خواب‌آلود قله مدیریت کشور را در حد تپه تنزل داده است.

نماینده مردم همدان تاکید کرد: مدیری که فاقد علم است و از قوه تفکر خود بهره نمی‌گیرد فاقد خلاقیت است. چنین مدیری ایستا، متوقف و در تناقض با مدیریت جهادی است. لازمه پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیز خلاقیت و پویایی در بدنه مدیریت کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به شعار اعتدال که توسط دولت مطرح شده، گفت: اعتدال در مدیریت به معنی استفاده همگون از همه جناح‌ها و سلایق سیاسی است به گونه‌ای که هیچ سلیقه‌ای جز در وفاداری و کارآمدی بر دیگری توفق نداشته باشد. حضور افراطی یک گروه در حرم مدیریت و کنار زدن جریان‌های مومن که بر مشکلات سینه سپر می‌کنند در تقابل با اعتدال است.

وی تاکید کرد: برای ملت ایران پذیرفته نیست که دولت شعار اعتدال بدهد و در دستگاه‌های اجرایی خلاف آن عمل شود. این تناقض در افکار عمومی شعار اعتدال را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند.

کارخانه بیکاری را نیز آفت بزرگی دانست که به سوی فارغ‌التحصیلان در حرکت است و ادامه داد: بدون تردید تغییر در ساختار و تحول در برنامه‌ریزی و راهبردهای نوین مدیریتی و تشکیل ستاد هماهنگی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قدمی ضروری است که دولت باید همگام با رفع تورم و گرانی جهت دل‌آرامی مردم بردارد چرا که مردم درباره بیکاری، تورم و گرانی دل‌نگرانند. تنها راه‌حل رفع آن نیز اقدام عملی برای سیاست‌های ابلاغ شده رهبری است.

انتهای پیام

کد N380965

وبگردی