آفتاب

سیاستمدار هندی:آمریکا و اسراییل برای بدنام کردن اسلام تلاش می کنند

سیاستمدار هندی:آمریکا و اسراییل برای بدنام کردن اسلام تلاش می کنند

دهلی نو - ایرنا - یک نماینده مجلس دهلی بحران عراق را توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بدنام کردن اسلام دانست و از مسلمانان سراسر جهان خواست که نسبت به اوضاع و تحولات هشیار باشند.

ˈحسن احمدˈ نماینده مجلس دهلی و یکی از رهبران حزب کنگره ملی هند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب افزود: هیچ نزاعی میان شیعه و سنی وجود ندارد و آنچه در عراق درحال وقوع است توطئه ای برای ایجاد شکاف میان مسلمانان سراسر جهان می باشد.

وی با اشاره به اینکه جنایت وحشیانه ای که تروریست ها تکفیری درعراق به نمایش می گذارند نشان از یک برنامه حساب شده دارد، افزود: این وضعیت نشان دهنده آن است که گروه داعش به هیچ مذهب و دینی تعلق ندارد بلکه عناصر آمریکا و رژیم صهیونیستی با ماموریت هدفمند بدنام کردن چهره اسلام هستند.

این سیاستمدار هندی تاکید کرد: هرنوع مذهب و دینی به هیچ عنوان از خشونت و کشتار مردم بیگناه حمایت نمی کند.

وی با تاکید براینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منافع خودشان تنش های فرقه ای رادر عراق افزایش داده اند، هشدار داد: اگر بحران عراق متوقف نشود ممکن است سراسر منطقه را فراگیرد.

این رهبر سیاسی هند درباره راه حل منازعه عراق اظهار داشت: تحکیم اتحاد میان شیعه و سنی نیاز ضروری امروز است. همه مردم عراق به هر قوم، مذهب یا

مکتب فکری که تعلق داشته باشند باید در مبارزه علیه افراط گرایی و فرقه گرایی متحد

شوند و داعش را از کشورشان بیرون بیاندازند.

این نماینده مجلس دهلی ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به وخیم شدن شرایط عراق،با قربانیان درگیری های اخیر ابراز همدردی کرد.

حسن احمد همچنین از سازمان ملل متحد و همه کشورهای دوست دار صلح خواست که دست مردم و دولت عراق را در این شرایط بگیرند تا درجنگ با تروریسم بین المللی پیروز شوند.

وی تصریح کرد: پیروزی ملت عراق علیه افراط گرایی و تروریسم به نفع صلح منطقه ای و جهان است.

آساق ** 2160 ** 2165 ** 275 **
کد N380905

وبگردی