آفتاب

داعش روزانه 100 تانکر نفت از میدان‌های صلاح‌الدین سرقت می‌کند

داعش روزانه 100 تانکر نفت از میدان‌های صلاح‌الدین سرقت می‌کند

فرماندار منطقه "الطوز" در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که گروه داعش روزانه 100 تانکر نفت از میدان‌های نفتی استان صلاح‌الدین به سرقت می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، شلال عبدول، فرمانداری منطقه "الطوز" در استان صلاح‌الدین اعلام کرد که گروه داعش روزانه حدود 100 تانکر نفت را از میدان‌های نفتی منطقه "حمرین" و میدان نفتی "عجیل" در شمال این استان برای حمایت از فعالیت‌های مسلحانه خود می‌دزدد و در حال حاضر با همکاری برخی گروه‌ها به نقل و انتقال نفت می‌پردازند.

وی از دولت عراق خواست تا هرچه سریع‌تر برای حمایت از میدان‌های نفتی در این کشور اقداماتی اتخاذ کند.

عبدول تاکید کرد: قیمت هر تانکر نفتی که داعش آن را می‌دزدد به حدود 10 هزار تا 14 هزار دلار می‌رسد. این قیمت بسیار بالاست و باید اقدام فوری برای پایان دادن به سرقت نفت اتخاذ کرد.

محمود عبدالله، کارشناس امور نفتی نیز اظهار داشت: کنترل داعش بر میادین نفتی در "حمرین" و "عجیل" و همچنین "القیاره" در چارچوب طرح‌های این گروه برای دستیابی به منابع مالی جهت انجام فعالیت‌های خود است.

وی گفت: میدان‌های نفتی حمرین شامل 76 چاه می‌شود و در حال حاضر به 276 میلیون بشکه می‌رسد.

عبدالله خاطرنشان کرد: نفت سلاحی است که داعش از آن برای انجام فعالیت‌های خود در موصل و سوریه استفاده می‌کند و به تدریج دامنه فعالیت‌های خود را به کشورهای منطقه و کشورهای مجاور عراق نیز گسترش می‌دهد.

انتهای پیام

کد N380887

وبگردی