آفتاب

کرزای کشتار کودکان در قندوز را بزدلانه خواند/ دادن اجازه ورود تانکرهای نفت از مرزهای افغانستان

کرزای کشتار کودکان در قندوز را بزدلانه خواند/ دادن اجازه ورود تانکرهای نفت از مرزهای افغانستان

واکنش کرزای به کشتار کودکان در قندوز و دادن اجازه ورود به صدها تانکر نفت از مرزهای افغانستان از جمله تحولات امنیتی این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسانه های افغان گزارش دادند که حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان کشتار کودکان در ولایت قندوز را در جریان حمله راکتی طالبان به یک منزل مسکونی در این ولایت محکوم کرد.

حامد کرزای این اقدام را بزدلانه، عمل ضد اسلامی و غیر انسانی خواند و گفت طالبان حتی در ماه مبارک رمضان که ماه عبادت و دوری از گناه است، به کشتار افراد بی گناه به خصوص کودکان دست می زنند که با این عمل شنیع در پیشگاه خداوند قهار پاسخگو هستند.

رئیس جمهوری افغانستان ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان بر شناسایی عاملان این حمله و مجازات آنها تاکید کرد.

وزارت کشور افغانستان همچنین از کشته و زخمی شدن 19 شبه نظامی طالبان در عملیات نیروهای امنیتی در 24 ساعت گذشته در بخشهای مختلف این کشور خبر داد.

این عملیات ها در ولایت های لغمان، قندهار، میدان وردک و غور انجام شد که در جریان آن همچنین یک شورشی زخمی شد.

در این عملیات ها همچنین مقداری مهمات و جنگ افزار به دست نیروهای امنیتی افتاد. نیروهای پلیس مقداری مواد انفجاری را از ولایت فراه کشف و خنثی کرد.

شورای وزیران نیز روز گذشته اجازه ورود به افغانستان را به صدها تانکر نفت از مرزهای مختلف این کشور داد که هم ‎اکنون متوقف هستند.

بر اساس تاجران می ‎توانند تانکرهای نفت خود را تا 30 روز دیگر وارد افغانستان کنند. از سوی دیگر تاجرانی که تصفیه‌ خانه ‎های نفت می ‎سازند، باید تا شش ماه دیگر کار خود را به پایان رسانده و نفت خام این کشور را تصفیه کنند.

کد N380839

وبگردی