آفتاب
معاون قضایی ندامتگاه قزلحصار:

اعزام زندانی به مراجع قضایی برای حل مشکلات از سیاست‌های ماست

اعزام زندانی به مراجع قضایی برای حل مشکلات از سیاست‌های ماست

معاون قضایی ندامتگاه قزلحصار گفت: اعزام به مراجع قضایی به‌منظور حل مشکلات یکی از سیاست‌های کلان سازمان زندان‌هاست که از ابتدای سال جاری 5 هزار و 759 مددجوی قزلحصاری با درخواست مراجع ذی‌صلاح اعزام شدند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علیرضا گرامی اعزام مراجع قضایی در چارچوب دستورالعمل و بخشنامه ابلاغی را جزء اصول حقوق شهروندی دانست و افزود: با عنایت به اینکه اعزام به مراجع قضایی بخشی از زمینه آزادی مددجو را فراهم می‌کند در سه ماهه ابتدایی سال جاری واحدهای قضایی و یگان اعزام و بدرقه ندامتگاه خدمات شایسته‌ای را به مددجویان ارائه کرده است.

گرامی گفت: مراجع ذیصلاح قضایی با معرفی مددجو به زندان جهت طی پروسه قضایی و تحقیقات برای تفهیم اتهامات مددجو را به دستگاه قضایی احضار می کند و متولیان اصلاح و تربیت موظفند با رعایت نکایت امنیتی مددجو خواسته شده را اعزام کنند.

وی گفت: با توجه به محدویت‌های درون سازمانی ما به عنوان ضابطین قضایی مکلفیم با اعزام به‌موقع مددجو ضمن رفع تکلیف حکم قضایی زمینه آزادی آنان را مهیا سازیم.

بر اساس این گزارش، طی سه ماه ابتدایی سال جاری با همت یگان حفاظت ندامتگاه قزلحصار میانگین روزانه 120 مددجو بنا به درخواست مراجع قضایی به دادگاه‌های شهرستانها و استان تهران اعزام شدند.

انتهای پیام

کد N380808

وبگردی