آفتاب

راسموسن: برای جان بخشیدن به ناتو نیاز به ارائه چهره‌ای خاص از روسیه نیست

راسموسن: برای جان بخشیدن به ناتو نیاز به ارائه چهره‌ای خاص از روسیه نیست

دبیرکل ناتو گفت: ناتو نیازی به ایجاد تصویری خاص از رویه برای جان بخشیدن به این ائتلاف ندارد.

دبیرکل ناتو گفت: ناتو نیازی به ایجاد تصویری خاص از رویه برای جان بخشیدن به این ائتلاف ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو در جریان سخنرانی در اندیشکده آتلانتیک گفت: کاملا مشخص است که چرا ناتو نیازی به ایجاد تصویر خاص از روسیه برای احیای ائتلاف ندارد. ما نیازمند یک دفاع کامل , قوی‌ برای حمایت از مردم خود مقابل هرگونه تهدید هستیم.

وی افزود: روسیه خودش در حال حاضر چنین تصویری را ایجاد کرده است.

راسموسن با یادآوری نشست ناتو -روسیه در سال 2010 که طی آن تصمیم گرفته شد شراکت واقعی استراتژیک میان ناتو و روسیه شکل بگیرد، گفت: ما در طول 20 سال گذشته اقدامات زیادی را در تحول همکاری‌های موثر و سازنده با روسیه انجام داده‌ایم چرا که معتقدیم توافق‌ها و شراکت‌های مثبتی در حال انجام است. متاسفانه روسیه این اقدامات را متفاوت می‌داند و دکترین نظامی این کشور ناتو را نه به عنوان یک شریک بلکه یک دشمن مدنظر قرار می‌دهد.

راسموسن تاکید کرد که همکاری مشترک با اوکراین افزایش یافته و مشخص است که نیروهای مسلح این کشور نیازمند مدرن شدن و ارتقای آتی توانایی‌ها و ظرفیت‌هاست. ائتلاف ناتو در حال بررسی انجام یک اقدام به روز شده با هدف پذیرش یک محیط امنیتی جدید است.

دبیرکل ناتو درباره هزینه‌های این ائتلاف گفت: اگر متحدان اروپایی تنها دو درصد از درآمد ملی خود را در سال جاری میلادی به امر دفاع اختصاص دهند، ما 90 میلیارد دلار دیگر برای هزینه‌های دفاعی خواهیم داشت.

رهبران ناتو قرار است اعضای ائتلاف را برای پذیرش یک اقدام آمادگی توسط ارتش‌های اروپا برای مقابله با تهدیدها یا بحران‌های احتمالی در جریان برگزاری نشست سپتامبر این ائتلاف در ولز انگلیس ترغیب کنند.

راسموسن همچنین قرار است امروز (سه شنبه) با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا درباره اوضاع اوکراین گفت‌وگو کند.

انتهای پیام

کد N380756

وبگردی