آفتاب
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

هیأت رئیسه مصلحت ملت را در نظر بگیرد/دیپلمات‌های ایران نیازمند حمایت هستند

هیأت رئیسه مصلحت ملت را در نظر بگیرد/دیپلمات‌های ایران نیازمند حمایت هستند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذکری به هیأت رئیسه مجلس، خواهان رسیدگی به درخواست‌های سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص نمایندگان در هیأت رئیسه شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در نطق میان دستور امروز خود در مورد نحوه رسیدگی به درخواست‌های سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص در هیأت رئیسه مجلس، گفت: اغلب نمایندگان به تعلل هیأت رئیسه در این زمینه اعتراض دارند. این کار خلاف شرع وظایف هیأت رئیسه است.

وی با تاکید بر اینکه "هیأت رئیسه باید به جای مصلحت دولت، مصلحت ملت را در نظر بگیرد"، خواهان رسیدگی سریعتر به درخواست‌های نمایندگان در زمینه سوال و استیضاح شد و خطاب به وزرای دفاع و اطلاعات، گفت: متأسفانه ما در مورد حوادث عراق اشراف اطلاعاتی کامل را نداشتیم. امیدواریم که تجربه عراق باعث شود از این به بعد در مورد منطقه اطلاعات بیشتری جمع‌آوری شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به در جریان بودن دور جدید مذاکرات بین ایران و 1+5 نیز اظهار کرد: دیپلمات‌های ایران نیازمند حمایت جامعه سیاسی کشور هستند.

نماینده مردم ممسنی همچنین خطاب به نوبخت - معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور - نسبت به وقوع خشکسالی در استان فارس اعلام خطر کرد و گفت: باید در این زمینه برنامه‌های اجرایی تعیین شود.

وی همچنین از رئیس‌جمهور خواست تا برای پذیرفته شدن آزمون استخدامی سال 91 تدبیری بیاندیشد و خطاب به وزرای آموزش و پرورش و بهداشت نیز خواهان پرداخت معوقات کارکنان این وزارتخانه‌ها شد و در ادامه از وزیر کشاورزی خواست تا جهت پرداخت خسارات سیفی‌کاران در استان فارس اقدام کند و به تأمین مالی طرح‌های کشاورزی و صنعتی در این استان توجه داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهارات خود به وقوع زمین‌لرزه و طوفان در منطقه ممسنی اشاره کرد و از معاون اول رئیس‌جمهور خواست تا برای پرداخت خسارت به خسارت‌دیدگان طرحی را آماده کند و خطاب به وزیر راه و شهرسازی، خواهان بهبود وضعیت راه‌های حوزه انتخابیه‌اش شد.

انتهای پیام

کد N380472

وبگردی