آفتاب

300 کشته طی 3 روز درگیری‌ میان ارتش یمن و حوثی‌ها/مهاجرت ده‌ها هزار یمنی از مناطق درگیر

300 کشته طی 3 روز درگیری‌ میان ارتش یمن و حوثی‌ها/مهاجرت ده‌ها هزار یمنی از مناطق درگیر

یک منبع نظامی یمنی در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد که طی درگیری‌ها میان حوثی‌ها و ارتش یمن در "عمران" و "همدان" واقع در شمال صنعاء ظرف سه روز گذشته بیش از 300 تن از جمله 60 سرباز یمنی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از این شبکه خبری، منابع محلی در شهر عمران یمن اعلام کردند که درگیری‌ها میان حوثی‌ها و ارتش این کشور در شهر عمران همچنان ادامه دارد و ظرف سه روز گذشته بیش از 300 تن کشته شده‌اند.

به گزارش منابع مذکور، جنگنده‌های ارتش یمن پایگاه‌های حوثی‌ها در استان‌های عمران و الجوف واقع در شمال صنعاء را هدف قرار دادند که منجر به کشته شدن ده‌ها تن شده است.

همچنین به گزارش این منابع، ده‌ها هزار یمنی در پی این درگیری‌ها از شهر عمران به صنعاء مهاجرت کرد‌ه‌اند.

ارتش یمن و حوثی‌ها در چهارم و 22 ژوئن گذشته توافق آتش‌بس را امضا کرده بودند اما همچنان به خشونت‌ها و درگیری‌ها ادامه می‌دهند.

همچنین ارتش یمن صبح امروز (سه‌شنبه) پایگاه‌های حوثی‌ها در منطقه "الورک" در شهر عمران را هدف قرار داد.

در درگیری‌های روز دوشنبه نیز 10 نظامی یمنی کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع، حوثی‌ها توانستند وارد منطقه "الجنات" شوند و ارتش یمن نیز در حال حاضر کنترل برخی از مناطق عمران را در دست گرفته است.

حوثی‌ها مقر دفتر اجرایی مجمع اصلاح یمن در منطقه "الجنات" را هدف قرار دادند که موجب تخریب بخشی از این ساختمان شد.

از سوی دیگر، جمال بنعمر، مشاور ویژه دبیرکل سازمان ملل در یمن نسبت به افزایش خشونت‌ها در عمران و دیگر مناطق این کشور ابراز نگرانی کرد.

وی ضمن ابراز تاسف نسبت به کشته شدن تعداد زیادی از یمنی‌ها طی درگیری‌های اخیر، خواهان توقف فوری خشونت‌ها در شهر عمران و احترام به توافق آتش بس شد.

انتهای پیام

کد N380430

وبگردی