آفتاب

شکایت از رئیس پارلمان عراق به دلیل تعویق نشست مجلس

شکایت از رئیس پارلمان عراق به دلیل تعویق نشست مجلس

تهران - ایرنا - در پی تعویق دوباره جلسه پارلمان عراق، شماری از نمایندگان مجلس این کشور از تصمیم خود برای شکایت از رئیس پارلمان عراق خبر دادند.

به گزارش ایرنا، ˈمهدی الحافظˈ که طبق قانون به دلیل مسن تر بودن به عنوان رئیس نخستین جلسه پارلمان تعیین شده است، تأکید کرد که به دلیل نبود تفاهم، جلسه پارلمان به دوازدهم ماه آینده (میلادی) موکول می شود.

به همین دلیل شماری از نمایندگان نجلس عراق نیز از تصمیم خود برای شکایت از مهدی الحافظ به دلیل نقض قانون اساسی و تأخیر در موعد برگزاری جلسه پارلمان عراق برای انتخاب نخست وزیر، رئیس پارلمان و رئیس جمهوری این کشور خبر دادند.

مهدی الحافظ دیروز (دوشنبه) از وجود توافقی برای موکول کردن جلسه امروز (سه شنبه) به هفته آینده خبر داد.

شبکه العراقیه به نقل از مهدی الحافظ اعلام کرد، که روز سه شنبه بیانیه ای درباره این موضوع صادر خواهد شد.

نخستین جلسه پارلمان عراق سه شنبه گذشته با حضور ˈنوری مالکیˈ نخست وزیر، ˈاسامه النجیفیˈ رییس پارلمان سابق و اعضای ائتلاف های آنان و همچنین اعضای ائتلاف کردستان آغاز شد، ولی تنها غایب جلسه فهرست ˈالوطنیهˈ به ریاست ˈایاد علاویˈ بود.

اما پس از استراحتی نیم ساعته، نمایندگان ائتلافهای کردستان و متحدون (به ریاست اسامه النجیفی) در صحن پارلمان حاضر نشدند، که این امر باعث شد جلسه از حد نصاب بیفتد.

پس از به حد نصاب نرسیدن پارلمان، مهدی الحافظ جلسه پارلمان را به سه شنبه بعد موکول کرد و قرار بود جلسه انتخاب رئیس پارلمان و دو معاون او امروز برگزار شود که نشد.

خاورم/1275
کد N380370

وبگردی