آفتاب

7 کشته در حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه

7 کشته در حمله شبه‌نظامیان بوکوحرام در نیجریه

شبه‌نظامیان بوکوحرام در لباس‌های مبدل نظامی در حمله‌ای به نزدیکی مرز شمال شرقی نیجریه با کامرون، جان هفت تن را گرفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این افراد مسلح در جریان حمله یک پاسگاه پلیس و یک کمپ نظامی را در این منطقه تخریب کرده که در این رویداد پنج تن از این شبه‌نظامیان نیز کشته شدند.

یکی از ساکنین روستای کرنووا در منطقه مارت گفت: شبه‌نظامیان بوکوحرام به سه گروه تقسیم شده و به طور همزمان به کمپ‌ نظامی، پاسگاه پلیس و دیگر ساختمان‌ها در این روستا حمله کردند.

منطقه مارت یکی از مناطق استان بورنو است که شبه‌نظامیان بوکوحرام سال گذشته میلادی نیروهای دولتی را از آن بیرون کردند و گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه را وادار به اعلام وضعیت فوق‌العاده و دستور انجام حملات نظامی برای سرکوب این ناآرامی کردند.

وی افزود، در جریان این حمله شش تن از ساکنین کشته و یکی از اعضای پلیس‌های خودخوانده محلی نیز که برای کمک به ارتش تشکیل شده، در این رویداد جان باخت.

دیگر شاهدان نیز گفته‌های این فرد را تایید کرده و گفتند: این افراد مسلح خانه‌ها، یک پاسگاه پلیس، یک کمپ نظامی و مغازه‌ها را تخریب کردند. پنج تن از شبه‌نظامیان بوکوحرام در جریان مبارزات شدید مسلحانه کشته و پنج تن دیگر دستگیر شدند.

چند تن از افراط‌گرایان بوکوحرام چند ساعت پس از این رویداد برای انتقام از ساکنین محلی که با ارتش نیجریه همکاری می‌کنند، به این روستا بازگشته، یکی از ماموران پلیس خودخوانده را از خانه‌اش بیرون کشیده و وی را تکه تکه کردند.

ارتش نیجریه در بیانیه‌ای رسمی گفت: در چند روز گذشته شش سرباز در مبارزه با شبه‌نظامیان در این منطقه کشته شدند.

انتهای پیام

کد N380235

وبگردی